firewall xp uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pfrenken

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2003
Sinds kort lukt het mij niet meer om de ingebouwde firewall van XP uit te zetten. Het daarvoor bedoelde tabblad onder de eigenschappen van de internetverbinding, is niet meer aanwezig. Weet iemand een methode om dat tabblad weer terug te halen en/of om de xp-firewall uit te schakelen?

Dus als ik het goed begrijp is het tabblad "Geavanceerd" er niet meer????

Geplaatst door pfrenken
inderdaad. het tabblad geavanceerd is verdwenen

Is het pas weg???........vreemd?!?

Kun je geen systeem herstelpunt toepassen?.....kan soms een uitkomst zijn!

Grtzzz.

Goed idee het herstelpunt toepassen, ware het niet dat ik daarop een foutmelding krijg dat het entrypoint niet gevonden kan worden. Jammer dus

Deze verbinding weghalen. Nieuwe verbinding maken.....daar zal hij toch wel weer bijstaan!!

Geplaatst door Raymond Bos
Deze verbinding weghalen. Nieuwe verbinding maken.....daar zal hij toch wel weer bijstaan!!

Verbinding weghalen in "netwerkverbindingen" lukte niet, daarom netwerkkaart verwijderd. Verbinding was toen weg. Daarna netwerkkaart weer aangesloten. Maar hetzelde probleem: geen tabblad "geavanceerd" bij de eigenschappen van de netwerkverbinding.

Probleem opgelost. Het had te maken met de gebruikersaccounts. Daarin is een fout ontstaan. De account van de beheerder functioneerde op het niveau van een gewone gebruiker. Hoe dat kan weet ik niet. Daardoor zijn bepaalde wijzigingen zoals bijv aan het netwerk niet mogelijk. Opgelost door een nieuw account aan te maken. Deze de status van beheerder te geven en het oude "beheerdersaccount" te verwijderen. En ziedaar; het tabblad geavanceerd bij de LAN-verbinding is weer aanwezig!

Geplaatst door pfrenken
Probleem opgelost. Het had te maken met de gebruikersaccounts. Daarin is een fout ontstaan. De account van de beheerder functioneerde op het niveau van een gewone gebruiker. Hoe dat kan weet ik niet. Daardoor zijn bepaalde wijzigingen zoals bijv aan het netwerk niet mogelijk. Opgelost door een nieuw account aan te maken. Deze de status van beheerder te geven en het oude "beheerdersaccount" te verwijderen. En ziedaar; het tabblad geavanceerd bij de LAN-verbinding is weer aanwezig!

Wat is het toch een mooi OS hé ( XP );)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan