firewall xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
370
Hallo,

Even een vraagje. Waar vind ik die ingebouwde firewall van xp eigenlijk. Waar kan ik dus controleren of hij wel aanstaat?

teun
 
Firewall voor Internet-verbindingen inschakelen

Klik op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm
.
Klik op Netwerk- en Internet-verbindingen en vervolgens op Netwerkverbindingen.

Klik onder de kop Inbellen of LAN of snelle Internet-verbinding op het pictogram voor het selecteren van de verbinding die u wilt beveiligen.

Klik in het taakvenster aan de linkerkant op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken. (U kunt ook met de rechtermuisknop op de verbinding klikken die u wilt beveiligen en vervolgens op Eigenschappen klikken.)

Ga naar het tabblad Geavanceerd en schakel bij Firewall voor Internet-verbindingen het selectievakje naast Mijn computer en netwerk beveiligen door toegang vanaf het Internet te beperken of te blokkeren in.


Nadat u het selectievakje hebt ingeschakeld en het venster Eigenschappen hebt gesloten, is de firewall ingeschakeld. De firewall blokkeert mogelijk bepaalde netwerkbewerkingen zoals het delen van bestanden en printers, het gebruiken van netwerkprogramma's of het spelen van on line spellen. Raadpleeg voor meer informatie over het oplossen van deze kwesties de pagina Veelgestelde vragen, die hieronder wordt weergegeven.

http://www.microsoft.com/netherlands/security/protect/windowsxp/firewall.asp
 
Start, configuratiescherm, netwerkverbindingen.

Klik dan met de rechtermuisknop op je verbinding en kies eigenschappen. Bij tabblad "geavanceerd" zie je bovenaan "firewall voor internetverbindingen" Daar moet dan een vinkje staan.

[edit] Was net iets later dan WalterB, maar komt op hetzelfde neer. En met Buffy erbij moet het wel helemaal duidelijk zijn:D :D [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> Eigenschappen van
je internetverbinding -> Geavanceerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan