firewall XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

arna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Berichten
3
Hoi, heb sinds kort Windows XP.
Krijg geen duidelijkheid over het wel of niet aanzetten van de firewall. Heb Norton Internet Security (dus heb al een firewall). Lees vaak tegenstrijdige berichten. Graag een goed advies. Groetjes Arna.
 
1 (een) firewall is zelfs de aanbeveling van Microsoft.
Ga dus voor Norton Internet Security.:thumb:
 
Bedankt Apoe, maar moet de firewall van XP nou aan of uit? Als beide aan staan heb je eigenlijk twee firewalls.
Norton staat natuurlijk altijd aan. Arna.

maakt niet zoveel uit. Als je problemen krijgt kun je hem beter uitzetten.
 
Ik zou voor de NIS gaan, die van MS kijkt niet naar uitgaand verkeer, leesvoer:
Microsoft:
Moet ik een niet-Microsoft firewall gebruiken in plaats van de ingebouwde Firewall voor Internet-verbindingen?
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier.
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#23

Symantec: De Windows Firewall is alleen ontworpen voor het bewaken en beheren van inkomend netwerkverkeer. Het biedt geen bescherming van uitgaand verkeer, indringingsdetectie en -respons of privacybeheer, die allemaal een kritieke rol spelen bij het beveiligen van uw computer tegen aanvallen van buitenaf. Norton Personal Firewall en Norton Internet Security kunnen al het uitgaande netwerkverkeer controleren en regelen. U krijgt van deze programma's een waarschuwing wanneer een indringer toegang probeert te krijgen en al het verkeer van deze aanvaller wordt geblokkeerd. Norton Personal Firewall beschermt uw privacy door vertrouwelijke gegevens te filteren (zoals telefoonnummers, creditcardnummers en bankrekeningnummers) en door cookies per site te blokkeren. http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/sp2/faq.html#6 Maar zeker niet beide tegelijkertijd gebruiken als je lekker wilt internetten.
 
Bedankt, ik zet de XP firewall uit en ga gewoon door met Norton Internet Security.
Groetjes Arna.
 
Geplaatst door arna
Bedankt, ik zet de XP firewall uit en ga gewoon door met Norton Internet Security.
Groetjes Arna.

Lijkt me wel het beste en bovendien zonde als je zo'n duur prog niet gebruikt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan