Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ben net de berichten aan het ddorlezen over de Firewall die in XP zit, kom ik er tot mijn eigen verbazing achter dat ik de instellingen van de Firewall nergens kan achterhalen.Heeft dit misschien ermee te maken dat ik ADSL heb en op een netwerkje zit?
Bij de eigenschappen van de netwerkverbindingen staat in ieder geval niks over de Firewall.

Als je op een netwerk zit (dus jou pc zelf niet de verbinding maakt) vind je inderdaad niet de firewall die in XP zit

Je kunt de instellingen alleen bekijken/aanpassen als je de firewall aanzet.
Het firewallgedeelte zit bij tabblad geavanceerd van de eigenschappen van de inbelverbinding/netwerkkaart.

Voor alle duidelijkheid, ik zit op de computer die verbinding maakt met internet ( via een ethernet modem )
Bij de netwerk verbindingen staan 3 verbindingen, 2 van de netwerkkaarten en een van een netwerkbrug.
Bij geen van de verbindingen staat de optie voor het aan cq uitschakelen van de firewall.
In het verleden heb ik hem wel geveonden en uitgeschakeld maar nu kan ik hem dus niet meer vinden?????

Bij de eigenschappen van de netwerkkaarten, is het tabblad geavanceerd geheel aan de interne firewall gericht. Dus daar zou het echt moeten staan.
Als je de firewall daar dan tijdelijk ff aanzet(zonder echt te ativeren-> dus niet op ok/toepassen te klikken), kun je in dezelfde tabblad de instellingen zien in de knop die nu beschikbaar komt.

Overigens vind ik een netwerk in combinatie met de interne firewall van windows persoonlijk maar niets... imo kun je dan beter Zonealarm installeren.

als ik de eigenschappen van de netwerkverbindingen bekijk dan heb ik maar 2 tabblaben en wel algemeen en verificatie, niks geen geavanceerd.

Dan weet ik het ook niet, hij zou er echt moeten zitten namelijk:
getpicture.php

*huiver* :eek:

Home en proversie hebben beide een firewall dus dat kan het niet zijn... sorry ik heb echt geen idee, ik sta perplex:confused:

Ik heb zo wel XP Home als XP Pro draaien, maar ook op beide met LAN verbinding geen Firewall. Maar klik eens op wizzard netwerkinstellingen? Kan zijn dat je daarin al die keuze moet maken, zogauw je je netwerk instaleerd.

Laatst bewerkt:
Zal de volgende keer als ik alles opnieuw moet installeren eens kijken, alles loopt namelijk goed en heb toch de firewall van Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan