firewalls en wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Ik heb sinds kort een wireless netwerkje in huis.
Vroeger had ik ADSL met een Sygate firewall om indringers een beetje op afstand te houden. Nu wordt beweerd dat mijn Speedtouch Wireless Router en ingebouwde firewall heeft. Dat zou betekenen dat ik mijn Sygate firewall kan verwijderen. Ik moet zeggen Sygate op je Desktop werkt natuurlijk niet lekker in combinatie met je huisnetwerk.

Mijn twijfels (om Sygate uit teschakelen) komen voort uit het feit dat die ingebouwde firewall nooit om toegang van een andere partij vraagt (b.v. microsoft update).

Is een firewall van een wireless router voldoende?

O ja, ik heb XP Home op beide netwerk pc's

groetjes

Die firewall werkt wel. Een softwarematige firewall kijkt telkens of een nieuwe applicatie het internet op wil, zodra dat gebeurd krijg je een melding. De firewall van de modem kijkt alleen naar de poort en niet naar de applicatie die de poort wil gebruiken.

Ik wil, als je de softwarematige firewall hebt uitgeschakeld, best even je veiligheid testen en een rapportje mailen. Dan weet je waar je aan toe bent.

met alle plezier.
Hoe gaan we dat testen regelen?

Nog een ander vraagje. Waar kan ik lezen hoe dat werkt met "poorten"?
Ik begrijp niet hoe dat in elkaar steekt. Alle "help" teksten komen uit bij seriële en paralelle poorten, maar dat is iets heel anders (dacht ik)

bedankt en groet

TCP/IP is opgedeeld in poorten, poort 80 wordt gebruikt voor HTTP, poort 21 voor FTP enz.

Lijst met bekende poorten

Testen is simpel, geef hier door wanneer je de firewall hebt uitstaan, dan test ik. Meer is niet nodig.

Tiborv,

de sygate firewall staat uit.
Ik ben benieuwd.

Thx so far

Zie plaatje, veilig zat lijkt mij ;)
attachment.php

Bijlagen

• test.gif
    test.gif
    8,3 KB · Weergaven: 54
Tiborv,
zeer bedankt,
het uitzetten van sygate levert mij veel voordelen op met mijn huisnetwerk.

Toch nog een vraagje. Hoe weet je welk adres je moet uittesten? Geef ik mijn adres mee met mijn vragen?
Kan ik dan ook jouw adres zien?

Je begrijpt, dat de vrager niet al te veel verstand van dit soort dingen heeft.

zeer vriendelijke groet

Ik kan als moderator jouw ip-adres zien. Niet iedereen ziet dus jouw IP-adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan