Firewire kaart werkt niet in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

YcRavenswaay

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
18
Hallo,

Ik maak graag filmpjes en moet dus mijn filmmatriaal op mijn Pc kunnen zetten. Sinds kort heb ik Windows 7 Ultimate geïnstalleerd wat gewoon goed werkt. Voorheen had ik Windows XP. Mijn firewire kaart, IEEE 1394 Bus Host Controllers, draaide nog goed op Windows XP; op Windows 7 echter niet meer. Af en toe doet hij het eventjes, dan niet meer.

Ik importeer mijn filmpjes met Pinnacle Studio 14. Ik heb het met verschillede andere programma's geprobeerd waaronder Adobe. Geen enkele doet het. Er zijn ook nog geen updates beschikbaar voor mijn firewire kaart, zou het daaraan kunnen liggen?

Hij is niet kapot. Ik heb hem geprobeerd op mijn vaders computer die nog draait op Windows XP. Daar doet hij het gewoon. Zelfs 2 uur aan beeldmateriaal geïmporteerd.

Windows 7 ziet de firewire kaart wel, hij doet het gewoon niet goed. Heeft iemand een oplossing, of moet ik een update afwachten?

Alvast bedankt!

Groeten Yvo.
 
Lijkt te wijzen op een verouderde driver.
Zou je even naar configuratiescherm>apparaatbeheer en dan de volledige naam (vooral de naam van de fabrikant is handig) willen kopieren, dan zal ik even de nieuwste driver zoeken:thumb:
 
Lijkt te wijzen op een verouderde driver.
Zou je even naar configuratiescherm>apparaatbeheer en dan de volledige naam (vooral de naam van de fabrikant is handig) willen kopieren, dan zal ik even de nieuwste driver zoeken:thumb:

NEC 1394 OHCI Compliant Host Controller, IEEE 1394 Bus Host Controllers.

Bedankt!
 
Als het goed is moet je hem via windows update kunnen updaten:)
Als dat niet lukt hoor ik het graag:thumb:

Bij Windows Update word gezegd dat mijn computer up-to-date is. Via apparaatbeheer en dan bij mijn firewire kaart en als ik dan klik op Bijwerken, word gezegd dat het nieuwste stuurprogramma als is geïnstalleerd.
 
Bij Windows Update word gezegd dat mijn computer up-to-date is. Via apparaatbeheer en dan bij mijn firewire kaart en als ik dan klik op Bijwerken, word gezegd dat het nieuwste stuurprogramma als is geïnstalleerd.

Het probleem zit iets dieper, zou je met behulp van het programma DriverScanner, dat hier te downloaden en te registeren is willen kijken of al je drivers up to date zijn:thumb:
 
ik heb hetzelfde probleem en inmiddels op de volgende manier opgelost
ga naar apparaat beheer.
klik op IEEE 1394 host controller
rechtermuis toets, stuur programma bijwerken
klik op: op mijn computer zoeken naar stuurprogramma
klik op: ik wil kiezen uit een lijst met stuur programmas
Als het goed is zie je nu 3 stuurprogramma's
Ik heb gekozen voor : 1394 OHCI (oude versie)

bij mij werkt alles weer:thumb:
 
ik heb hetzelfde probleem en inmiddels op de volgende manier opgelost
ga naar apparaat beheer.
klik op IEEE 1394 host controller
rechtermuis toets, stuur programma bijwerken
klik op: op mijn computer zoeken naar stuurprogramma
klik op: ik wil kiezen uit een lijst met stuur programmas
Als het goed is zie je nu 3 stuurprogramma's
Ik heb gekozen voor : 1394 OHCI (oude versie)

bij mij werkt alles weer:thumb:

Heel erg bedankt!:thumb: Hij doet het gewoon weer helemaal, zoals je zei! Dankjewel!:D
 
Fire Wire Windows 7-Pinnacle

Zelfde probleem Nieuwe Windows 7 64 bit-Pinnacle 15 -studio HD Ultimate- Camera DCR-TRV900E.
Firewire wordt niet herkend ! De camera is wel enkele jaren oud maar zijn tijd toen heel vooruit!
Ken iemand mij helpen Please????:(:confused::):d
 
@Yvette3

Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, daarnaast is het topic uit 2010 en dus niet actueel meer. Wegens de leeftijd gaat er een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen voor je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan