Firewire probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papiswa

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Berichten
25
Beste mensen

Ik heb me helemaal suf gezocht op het internet, maar heb echt nergens nog een oplossing kunnen vinden.

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord. Ik ben van een ASUS A7V8X-MX (micro atx) naar een A7V600-X gegaan. Mijn hardware inclusief AMD Athlon XP 2700+ is niet gewijzigd.

Probleem is mijn firewire kaart. De firewire kaart word door windows XP (pro sp2) netjes herkent en werkt correct. Echter zodra ik met een programma de video van mijn Sony HC19 handycam wil vastleggen verbreekt mijn PC de verbinding met de camcorder zodra hij begint af te spelen, soms iets later. Dit is bij álle programma's, van de meest dure tot simpel windows movie maker.

Probleem zou volgens veel forums zijn dat er een speciale Sony kabel voor nodig is, maar dat is in mijn geval niet zo want als ik mijn firewire kaart in een andere PC plaats (met mijn oude A7V8X-MX) neemt hij het hele bandje op zonder problemen, en dat met dezelfde kabel.

Er is dus iets aan de hand met mijn moederbord. Zou het een probleem kunnen zijn met IRQ adressen?? Dit denk ik omdat er op mijn oude moederbord maar 3 PCI sloten zaten en op dit nieuwe 6, waarvan 4 in gebruik. Windows zou dit toch automatisch op moeten lossen en er zitten ook geen apparaten op dezelfde IRQ als ik het check bij apparaatbeheer. Toch zegt ook mijn PCTV vision kaart dat er een IRQ conflict is, die werkt helemaal niet meer met originele drivers. Van PCI slot wisselen heb ik al meerdere malen gebprobeerd. Misschien is er een andere optie in mijn BIOS die verkeerd staat ingesteld, ik kom er in ieder geval niet bij met mijn hoofd, van IRQ heb ik sowieso nooit iets gesnapt.

Wat zou er met mijn moederbord fout kunnen zijn??? :confused:

alvast super bedankt voor de hulp...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan