firewire/usb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Nee dat gaat niet werken, want dat is geen firewire, maar een male/female usb connector

Laatst bewerkt:
Nou ja ....

Je ziet in de beschrijving bij deze kabel toch duidelijk staan:

Deze kabel is niet bedoeld om een camera met Firewire op een pc aan te sluiten.

Mogelijk beschikt je laptop ever een express-slot:

http://www.kelkoo.nl/ssc-110001-firewire-expresscard.html

Maar je geeft noch specs van je laptop, noch van je camera dus .......

Laatst bewerkt:
oops !:confused: sorry hoor !! ik moet inderdaad beter opletten ! maar de oplossing die je aangeeft gaat waarschijnlijk wel werken ja ! ik heb een asus X77j laptop, er zit een express slot op volgens mij, en een sony dcr-pc120e handycam

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha ....

Dus geen USB 3.0, maar - nog - 2.0 .... dat als eerste.

Er is aan de linkerkant inderdaad een 26-pins Express-kaartsleuf beschikbaar voor één ExpressCard/34mm uitbreidingskaart.
Dus die kan je gebruiken voor een Firewire-insteekkaart.

Volgens de specs van Sony zou er trouwens wél een USB-aansluiting op de camera moeten zitten:

http://www.sony.nl/product/sdh-minidv/dcr-pc120e#pageType=TechnicalSpecs

Laatst bewerkt:
top !! wel usb 3.0, zit zelfs een sticker op !! maakt verder niet uit :D. wat de site van sony betreft... klopt maar dat is alleen voor de memorystick ! maar mijn vraag is opgelost thnx :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
rechtzetten

van Velen bedoelt waarschijnlijk dat je Videocamera USB 2.0 is en geen 3.0 dus deze zal niet sneller dan USB 2.0 standaard halen......

En voor van Velen zelf..... Dat er een USB aansluiting ook op de camera zit is alleen voor de SD card die vaak in een camera zit om fotoos te kunne maken met de videocamera.... via die poort aansluiten aan de PC werkt helaas de VIdeocamera niket samen met een PC..... tenminste mijn JVC GR DVL355 kan dat niet volgens de specificateis van JVC en mij is het ook niet gelukt.... denk dat de Sony hetzelfde probleem heeft....

Een kabeltje kopen kan ook volgens de wederverkopers alleen moet dan je videocamera wel over drivers beschikken en aangezien dat laatste nogal problematisch is ofwel fabrikanten dat niet ondersteunen of leveren ....:rolleyes:

fire wirekaart heeft goed gewerkt. heb inmiddels mijn opnames op de laptop staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan