Firmware update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomass

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Mijn dvd brander brandt niet elk merk dvd. (bijv. Die van Philips werken wel, maar van Memorex niet) Moet ik me firmware updaten? en zo ja, waar?

Dit is de naam van mijn brander: TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A SCSI CdRom Device.

Ik heb geen idee wat voor 'n merk dit is, ik weet alleen dat hij standaard in mijn Dell Dimension E521pc zat!

Zou iemand mij kunnen helpen?:D

Thomass

Laatst bewerkt:
Het is een Samsung speler, dus kijk daar maar even.

Bij Samsung bekend als de SH-W163A, hier de diverse beschikbare firmwares

Laatst bewerkt:
dankjewel! Maar nu staat er een error: This Firmware is not compatible with the selected drive. Ik heb ze alle 4 geprobeerd, maar deze error blijft terug komen..:eek:

Wat nu?

Op zich niet vreemd dat je die foutmelding krijgt. Dell heeft het "recht" om als grootverbruiker / afnemer, die spelers te modificeren, hetgeen betekent dat je alleen zaken kunt / moet doen (theoretisch) met Dell.

De discussie is hier op de Helpmij al vaker gevoerd, maar da's nu exact de reden dat ik geen Dell / HP / Packard & Hell etc. etc. zou willen hebben. De modificeertruuk halen ze ook uit / kunnen / mogen ze ook met moederborden uithalen, met als theoretisch gevolg dat je niet zomaar elk willekeurig geheugenreepje mag plaatsen. De bankjes die je bij Dell koopt werken natuurlijk altijd, alleen ze zijn dan net een tientje of wat duurder dan bankjes bij de pc boer om de hoek.

Laatst bewerkt:
en dat betekent?:shocked: Sorry, ik ben pas 14 dus mijn taalgevoel is nog niet helemaal 100% :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan