firmware wag54g

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tveer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
adsl wanadoo
xp sp2
gateway Linksys wag54g v2
zonealarm

Gateway stopt er mee als ik de lijn zwaar belast/veel data trek. Bekend probleem bij dit apparaat volgens diverse fora. Probeer daarom firmware te upgraden/updaten van versie 1.00.19 (stond er bij aanschaf op) maar krijg foutmelding bij upgraden. Kortom, firmware opgehaald bij Linksys, geselecteerd in gateway maar als ik op upgrade klik, verschijnen er twee voortgangsblokjes, dan verschijnt de melding "upgrade failed" %$#!%$!! (dat laatste is een eigen verkapte krachtterm).
Ik doe de upgrade trouwens niet wireless maar bedraad.

Wie helpt?

Heb je de gedownloade firmware wel uitgepakt en via het router menu geinstalleerd?

Nieuwe FIRMWARE .

ja gedaan zoals je beschrijft. Maar krijg dan gelijk die foutmelding.
De aangeboden firmware versie waarnaar je verwijst is mij bekend EN gelijk aan wat er al op staat. Via andere sites is nieuwere firmware te vinden. Maar die wordt dus niet geaccepteerd.

Of moet ik de oplossing voor de disconnects ergens anders zoeken?

Zou de firmware van de fabrikant maar gebruiken weet je zeker dat je de juiste hebt.

Heb inmiddels firmware geupdate maar ben bang dat ik de WAG compleet heb doen vastlopen. Krijg draadloos noch bedraad absoluut geen verbinding met dat ding. Groene lampje bij power knippert constant en regelmatig maar da's ook alles. Voor de rest brandt er geen lampje. Resetten (30 sec. ingedrukt gehouden) heeft geen zin.

Waarschijnlijk niet-europese firmware gebruikt op een europees apparaat.

Enig idee hoe ik de WAG terug krijg in zijn fabrieksinstellingen buiten de resetknop om? Of hoe ik m wel kan bereiken?
Nieuwe poging (mbv tftp.exe) om "zuivere" firmware te installeren lukt niet. Foutmeldingen als "cannot connect to server" en "server does not respond" zijn het resultaat.

Wie helpt me op weg / eruit?

Wellicht een beetje laat maar dat komt door mijn eigen WAG54G probleem.

Bij mij deed ook het hele apparaat het niet meer, uiteindelijk besloten om de servicedesk van Linksys te bellen en het probleem voor te leggen.

De medewerker wist mij te melden dat het een bekend probleem was met de WAG54G versie 1.2 dat hij na een tijd ging conflicteren. Ook bij mij kon ik hem niet meer bereiken.

Ik mocht de router kosteloos opsturen naar Linksys en kreeg dan het nieuwste gelijkwaardige apparaat voor niets weer. Hiervoor werd een RMA voor mij aangemaakt en wanneer ik het aankoopsbewijs had verstuurd / gefaxt dan zou ik een mailtje krijgen met gegevens zodat ik mijn router kon opsturen. Zodra zij dan de router binnen hebben werd de nieuwe naar mij toegezonden.

Mijn advies is dus, mocht het nog relevant zijn, neem contact op met Linksys.

Inderdaad beetje (?) laat maar toch bedankt dat je de moeite nam om me erover te informeren. :thumb:
Inmiddels heb ik -sinds een kleine anderhalf jaar- een Thomson Alcatel Speedtouch 580 en die werkt perfect (samen). Echt een betrouwbaar probleemloos apparaat.
Voor mij voorlopig geen Linksys meer.
Ik hoop voor jou dat jij gewoon zonder problemen verder kan met je nieuwe wag54g.

Dag!
Tveer

Linksys is een goed gerenomeerd merk met prima service heb zelf al jaren een router van linksys die probleemloos werkt alleen je moet zorgen dat je de nieuwste firmware installeerd maar dat geld voor alle merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan