Firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyberDevil

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2005
Hallo,
Wanneer ik software had gebrand (op een dvd) en het wou installeren gaf ie een fout melding, toen hebben ze bij een winkel tegen mij gezegt dat ik mijn firmware moest updaten. Dus ik dat gedaan en alles werkt :D , tot dat ik een film gebrand had. Wanner ik de film afspeel is er nix aan de hand tot dat ie in het midden tot aan het eind van de film vreselijk begint te stotteren...

Kan iemand mij helpen ? Moet ik de firmware weer deinstaleren ? (als dat wil)

oja, mijn specs :

Processor : Intel Pentium 3Ghz
Geheugen : 512 MB
Gig Hardeschijf : 230 Gig (1x 200 GB Sata + 1x 30 GB IDE)
Videokaart : Ati X300
Geluidskaart : Onboard 5.1
CD-ROM/DVD-ROM : Samsung DVD brander
Speakers : Trust 1600p 2.1 SOUNDFORCE
Monitor : Philips 107S
Behuizing : X-Gear Black Eye
Casemods : Fan's, Neon verlichting enz..
Besturingssysteem : WinXP

En ik gebruik nero burning rom 6 voor het branden

Met welk programma brand je? Geeft dat programma fouten aan tijdens het brandproces?

James:)

Geplaatst door James007
Met welk programma brand je? Geeft dat programma fouten aan tijdens het brandproces?

Ik brand met Nero Burning Rom 6 en het geeft GÉÉN fouten aan, ik vermoed dat het iets met die firmware heeft te maken, want sinds ik de firmware geupdate heb gebeurt dat..

1. Ga naar Start, Instellingen, Configuratiescherm.
2. Klik op Systeem.
3. Ga naar het tabblad Hardware.
4. Klik op de knop "apparaatbeheer".
apparaatbeheerknop.gif

5. Ga naar je DVD-brander en klik op eigenschappen.
apparaatbeheer_dvd_cd.gif

Zie je iets staan dat op een fout wijst?

Je kan het eens proberen... firmware er af...en er terug opzetten. Verder zie ik het zo niet...

Misschien je buffergrootte verhogen?

Heb je de laatste versie van Nero trouwens?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
Je kan het eens proberen... firmware er af...en er terug opzetten. Verder zie ik het zo niet...

Misschien je buffergrootte verhogen?

Heb je de laatste versie van Nero trouwens?

Hoe haal ik de firmware er af ? want hij staat niet bij "Software".
En ja ik heb de laatste versie van nero.
En heb zo juist ondekt dat de dvd wel goed op de pc afspeeld, Maar niet op een dvd speler ( ik heb het al op meer dan 1 dvd speler geprobeert )

Misschien dit even proberen:

Ga in NeroBurningRom naar Bestand >> Voorkeuren.
Bij het tabblad "ultrabuffer" kan je via "manuele configuratie" de buffer verhogen.... aangezien dat je RAM-geheugen dit makkelijk aankan zet je die maar op 80mb, het maximum.
NeroBR-ultrabuffer_config.gif

Gebruik even géén programma's tijdens het brandproces en brand aan een tragere snelheid. Normaal zou dit niet moeten met 512Mb RAM, maar je weet maar nooit...

Als je DVDtje nu nog problemen vertoont in de DVD-speler, zal je de firmware moeten herinstalleren. Ik veronderstel dat je het installatiebestand nog hebt? Laat hem nog eens installeren.

Heeft het wel zin om de buffer te vergroten ? Want de dvd brand ie goed ( 'k kan hem goed afspelen op de pc ) alleen niet goed op een dvd speler

Laatst bewerkt:
Als je het niet probeert, dan kan je het niet weten... als het niets uitmaakt, dan zet je hem maar terug op automatisch.

Ik heb de oudste firmware die er was erop gezet en gebrand met CloneDVD en het heeft gewerkt :D

Zet nog even de vraag op opgelost via de link "vraag is opgelost" rechtsonder de pagina. Welkom op helpmij trouwens en nog veel succes.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan