Fit to size

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theowg

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hallo,

Hoe kan ik een veld in een formulier zo instellen dat deze zich aanpast aan de grootte van de inhoud (fittosize)?
Het veld wordt opgehaald uit een tabel en de lengte is verschillend.

Theo

Laatst bewerkt:
Het kan wel maar danmoet je wel een aantal api's aanroepen om te bepalen hoe groot je tekstbox moet worden om de tekst erin kwijt te kunnen. Hang natuurlijk af van Type font en grootte.
Beter/Makkelijker is om een tekstbox te nemen dat op je form past en in de properties op te nemen dat deze op de volgende regel verder mag gaan (multiline=true)

Guus,

Bedankt voor je antwoord, maar het is niet zo dat de tekst dusdanig groot is dat deze op de volgende regel door moet gaan.

De tekst varieert van 4 karakters tot 21 karakaters en word weergegeven in een omlijnd kader.
Ik vind het gewoon niet netjes staan als de tekst van bijv 10 karakters wordt getoond in het omlijnde kader gebaseerd op 21 karakters.

Groet Theo

Kan je dat kader niet helemaal weglaten? Dan heb je ook geen probleem. Alleen als je er dan in gaat astaan om de tekst te veranderen dan verandert deze van kleur en dan wordt zichtbaar hoe groot je tekstvak is.

Kan je dat kader niet helemaal weglaten? Dan heb je ook geen probleem. Alleen als je er dan in gaat astaan om de tekst te veranderen dan verandert deze van kleur en dan wordt zichtbaar hoe groot je tekstvak is.

Guus,

Ja natuurlijk kan ik dat doen, maar ik hoopte en ging er eigenlijk ook een beetje van uit dat het mogelijk was om de veldlengte automatisch aan de tekstlengte aan te passen.

Bedankt,

Theo

Je kan zelf gokken hoe breed je tekst wordt. Zeker bij een nonproportioneel font als courier. dan kan je zelf bepalen hoe lang tien karakters wordt en de width van je tekstbox aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan