• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Fix bad measure totals in power pivot / power query

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
E2D9597A-2689-4E38-A3B4-14D0DAC91D07.png
Ik zit met de uitdaging om totalen correct weer te geven. Ik heb een tabel met een measure die een factor als uitkomst heeft, deze uitkomst zet ik af tegen een aantal uren wat resulteert in een factored aantal uren…..de subtotal en grandtotal echter klopt niet . Die heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik met aggregated aantallen werk. Ook de distinct count telt niet correct op, althans niet de verwachte uitkomst. Kan iemand mij helpen met een measure waar ik dit probleem mee op kan lossen. De aggregatie is op contractor en discipline niveau. Super bedankt !!!

En nu met een excel bestand, daar kunnen we mee rekenen.
met een plaatje kunnen we alleen photoshoppen.

Is dit zoiets als in onderstaande lik staat beschreven?
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
of
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
Maar neem je de opmerking van Popipipo ter harte en upload een bestandje want nu is het gewoon een gokspelletje.

Laatst bewerkt:
Hierbij zoals verzocht de Template met daarin de power pivot en in het bestand aangegeven wat de uitdaging is. Super als jullie hier naar zouden willen kijken

Bijlagen

Hallo,

Ik heb een poging gewaagd.
Voor jou is het allemaal gesneden koek maar voor mij helaas niet.
Zie bijlage.
Dus als er niet veel van klopt wil je dan aangeven wat en waar je iets verwacht.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan