Flash algemeen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo
Een kleine vraag waarvan misschien sommige zullen zeggen,,O jee waar begint hij aan maar ik stel de vraag toch. Vooraf even de opmerking dat ik behoor tot de generatie, alles zelf uitzoeken ...
Van een kennis mag ik het programma Flash CS3 uit proberen. Met dit programma wil ik een flash website gaan maken. Programmas als PhoteShop en Primiere zijn mij bekend.
Kan iemand mij in een paar woorden uitleggen wat de essentie is van Flash. Maak ik 1 "pagina" met daarop alle knoppen en daar aan hangende acties ( dus alles op 1 veld/pagina ?) of kan/mag/moet ik het vergelijken met bv frontpage waarin je werkt met hyperlinks naar andere pagina's ???:o

Een Flash website is echt heel anders dan een html website. Je hebt geen pagina's, maar swf filmpjes. Ik raad je aan om een paar tutorials te doen, en dan te beginnen met het maken van een eenvoudige site. Dan krijg je in de vingers wat je ermee kan.

Een Flash website bestaat vaak uit een swf met de "basis" van de website (de interface).

Als je op een button klikt laad er een andere swf (bovenop de swf die al open is).

Als je op een andere button klikt sluit die swf, en wordt een andere geladen.

Dit wordt gedaan om de site sneller te maken (de onderdelen hoeven niet allemaal in 1x geladen te worden). Ook is het gemakkelijker te onderhouden: niet alles in 1 file, maar overzichtelijke bestanden.

Aan deze website heb ik veel gehad bij het leren van Flash: Kirupa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan