Flash Buttons met filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verhulst

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo,

Ik moet voor mijn eindwerk een site maken en toen ik wat ontwerpen zocht om ideeën op te doen kwam ik terecht op http://www.djcoone.be. Daar onderaan vond ik die flash menuknoppen wel leuk, met zo'n filmpjes erin.

Mijn vraag is nu of dit moeilijk te maken is, en of er eventueel sites zouden bestaan die dit genereren voor je als je zelf filmpjes upload.

Alvast Bedankt

Grtz
Verhulst

Nee hoor, dit is helemaal niet moeilijk...

- Importeer het filmpje in Flash en maak er een movieclip van
- Maak een button en Edit deze
- Je hebt 4 frames: Up, Over, Down en Hit
- Klik op het frame Over en sleep je movieclip hiernaartoe.
- In de frame Up moet je ook nog een tekeningetje maken zodat je de knop ziet in je filmpje.

Als je nu je filmpje ziet zal je je knop zien staan... Als je met de muis over de knop gaat zal je filmpje spelen...

Let wel op, deze manier kan je flashfilm zeer groot maken...
Je moet vooraal zien dat je je filmpjes de juiste grootte al geeft via een of ander videobewerkingssoftware.

Ik heb wat geprobeerd in Flash 8, maar het lukt me niet.. Zou er iemand weten waar je een soort handleiding ervoor kan vinden, of het gratis kunt laten doen?

Tekst omhoog laten komen en faden zijn basis bewerkingen in Flash.
Misschien best een paar tutorials lezen over flash of een boekje kopen, want je gaat anders met vragen blijven zitten.

Tekst omhoog laten komen:
- maak een frame met een tekst onderaan, converteer deze naar een graphic
- wat verder zet je een nieuwe keyframe en plaats je de graphic bovenaan
- klik met de rechtermuisknop en klik op motion tween...
- Hoe dichter je de 2 keyframes bij elkaar zet hoe sneller de tekst omhoog zal gaan

Faden:
- op de laatste keyframe (met de graphic met de tekst in bovenaan) klik je de graphic aan
- ga naar Color, kies Alpha en zet deze op 0%
- nu zal de tekst bij het naar bovengaan uitfaden.
- Je kan dit ook met de movieclip met het filmpje doen... op de eerste frame: alpha 0%, op de laatste frame: alpha 100%, de film zal nu stilletjesaan zichtbaar worden.

Ja hoor, dit alles in een movieclip steken en op de juiste frame in uwe button slepen

Ah zo, zou ik anders eens alles mogen zenden voor 1 button? als ik 1 voorbeeld heb, dan lukt het me wel

Ik heb gewoon nog problemen met het faden van die movie

ja ok, doe maar... ge kunt hier bijlagen inzetten, dan zal ik ze wel downloaden

Greeets

Dusja, de button zou moeten e kadertje zijn van 116x74 en aan de bovenkant een kadertje die omhoog gaat wanneer je erover gaat en er begint dan een filmpje te spelen. Kleuren spelen niet echt een rol

Zoals op http://www.djcoone.be

Als het mogelijk zou zijn kun je het dan opslaan onder een extensie zodat als ik het open zie hoe het in elkaar steekt? Dus het liefst de button eens appart en de movieclip om het te doen omhoog gaan

Alvast bedankt:)

het filmpje: http://users.skynet.be/fa535821/images/djbenson.wmv

Prachtig, bedankt:)

Heb je de movieclip die je gebruikt voor de button te maken ook nog staan?

Alles zit in de .fla hé
Open Library om alle movieclips te zien...

Ja zie ik, maar om die Knop1Flip1 te maken? kan ik die nog wijzigen in de libary?

ja hoor... rechtermuisknop -> Edit
het zijn een aantal movieclips in een movieclip, maar je ze kan 1 voor 1 bewerken...
Tot de kleuren van de knop zelf (of de tekst veranderen door er een tekstbox in te steken)

alles lukt prima, hoe kan ik de button nu nog in mijn site krijgen? En hoe krijg ik heel die witte vlakte weg van erond?

Ja alles is gelukt, ik moest gewoon de stage wat aanpassen:) Kun je deze button in dreamweaver invoegen als button of niet?

ja, exporteren naar een swf en dan de gekende code gebruiken
als je die niet kent, exporteer dan ook naar .html en dan zie je de code die je nodig hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan