flash card reader en usb werken niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter pieyo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pieyo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Hallo
Ik heb een Medion MD8818
Nu werken de USB poorten niet meer en vraagt steeds om sturingsprogramma´s. Ook als ik bv een USB stick erin doe.
Verder is ook de Flash card reader niet meer aanwezig. Ik zie een geel vraagteken/uitroepteken in apparaatbeheer met de melding: niet juist geconfigureerd, code 1. Een oud stuurprogramma is niet aanwezig en hij vragat om een cd of diskette.
Kan ik hiervoor ook de recovery cd gebruiken.

Avast bedankt!
pieyo

Het is in ieder geval overduidelijk een probleem met een niet geïnstalleerde driver.
Zit er een "Application & Support DVD" bij je PC, hier zouden de goede drivers op moeten staan en anders kun de Medion website ook nog raadplegen?

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
bedankt voor je zeer snelle antwoord
raar dat hij er dan ineens niet meer is?
maar ik heb wel zo´n application en support cd, kan ik die er nu gewoon indoen?

Even een algemeen vraagje: Gaat het om een MD8818 of om een MD6818 desktop computer? Ik kan namelijk (zo snel) alleen van de laatste soort drivers etc. vinden op de site die Hoogteijling gelinkt heeft... Link daarvan (MD6818): hier

Tijs.

bedankt voor je zeer snelle antwoord
raar dat hij er dan ineens niet meer is?
maar ik heb wel zo´n application en support cd, kan ik die er nu gewoon indoen?
Doe hem er gewoon in en kijk of je iets kunt kiezen van "drivers installeren" ofzo.

Groeten Marcel

Het is inderdaad een 8818, vond op de Medionsite ook al niets hierover.
Heb de cd erin gedaan en driver van flash card geinstalleerd, echter probleem blijft bestaan. Maar vraagteken blijft bestaan

En die USB uitgangen hebben die ook een driver?
Want die herkent hij ook niet, tenminste als ik bv apparatuur of stick erin doe, vraagt hij ook om programma.

Maak in je apparaatbeheer eerst de installatie ongedaan (waar de vraagtekentjes/uitroeptekentjes) voor staan.

Vervolgens drivers installeren.

Groeten Marcel

Ik krijg het niet voor elkaar.
Heb de installatie ongedaan gemaakt, daarna driver geinstalleerd.
Vraagteken blijft, met code 28, stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd.

Wanneer ik via de cd de driver installeer krijg ik error 1316, network error occured.

Ik krijg nu mijn memory stick en usb stick niet meer aan de praat, help!

Wanneer je alle vraagtekentjes/uitroeptekentjes hebt verwijderd en vervolgens je pc opnieuw opstart dan zal hij gaan zeuren dattie nieuwe hardware heeft gevonden.
Deze meldingen moet je cancelen/annuleren, daarna de drivers installeren en kijken wat er gebeurd.

(is er niet toevallig een kabeltje los geraakt in je PC ?)

Groeten Marcel

Helaas, een kabeltje is het niet.
Heb gedaan wat je schreef, maar niet gelukt.
eerst vraagteken weggehaald, toen opgestart. Vroeg inderdaad om software voor de card reader, geannuleerd. toen via cd driver (german) geinstalleerd.
Heb gekozen voor Modify (of moet ik repair of remove kiezen?).
Selected features will be installed on local hard drive (maar requieres 0 KB, vreemd?)

Dan weer opstarten en krijg weer zelfde meldingen om software te zoeken.
Bij International driver krijg ik weer error 1316

Dus nog niet verder....
lijkt wel of ik ineens een deel kwijt ben...

Misschien eerst remove kiezen en daarna opnieuw installeren.

Groeten Marcel

Klik rechts op een onderdeel met een vraagtekentje/uitroeptekentje en kies eigenschappen en vervolgens tabblad Details, kies hier in het lijstje voor Hardware id's en vertel hier wat er komt te staan in de eerste regel.

Groeten Marcel

heb rechts gekilikt en eigenschappen, details.
Hij staat dan op apparaatinstantie-id,

in hardware id staat het volgende:
USB\Vid_0424&Pid_2228&Rev_0444

en

USB\Vid_0424&Pid_2228

Heb je toevallig ook het MSN nummer van je PC ?
Het MSN nummer, soms aangeduid als "Art.-Nr", "P/N" of "Article number", is een 8-cijferig nummer dat u op het identificatieplaatje kunt vinden op de onderzijde of achterzijde van uw PC

Groeten Marcel

1 ding is in ieder geval gelukt, eerst remove en toen driver geinstalleerd,. dat ging nu wel.
Ik weet niet waar hij hem naar toe installeert, maar bij opstarten vraagt toch weer nieuwe hardware gevonden en zoekt naar software.
(ik word een beetje wanhopig, maar super dat je meedenkt en zoekt!)

Ik heb een S/N nummer is dat wat je zoekt?:
(1) 4475 01 0130406

COA nr is 00045-836-726-924

ik zie in Deze computer die verwisselbare stations ook helemaal niet meer staan (H, J bv)

Deze driver zou hem kunnen zijn (Linksonderin eerst ....-cijferige code invullen en wachten tot de download start)

Via de website van Medion kan ik niets vinden met het MSN nummer (art. nr of P/N) wat je me gegeven hebt (20033290)
Staan er nog meer nummers op je pc-sticker ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ja het is een desktop, maar vind deze inderdaad ook niet terug bij medion.nl, heb daar ook al een vraag naar toe gedaan.
wat ik ook geprobeerd heb is systeemherstel, maar dan gaat hij van alles herstellen, maar bij het opstarten zegt ie dat hij niet kan systeemherstellen en dat er niets is gewijzigd, dus blijkbaar werkt dat ook al niet.

Ligt het aan de AVG die ik erop staan misschien?
moet ik meer van de application cd installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan