flash card reader en usb werken niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter pieyo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
vind ook nog:

S/N GN0081429

art nr 10009761

447501MED NL

zie nu op de medionsite dat het art nr wel iets geeft aan verschillende download stuur programmas, (geen software) maar welke moet ik hebben?

Ligt het aan de AVG die ik erop staan misschien?
moet ik meer van de application cd installeren?
Ik denk niet dat het aan AVG ligt en het zou kunnen dat je iets van de Application CD moet installeren maar ik kan hiervandaan niet zien watv er allemaal op die CD staat.

zie nu op de medionsite dat het art nr wel iets geeft aan verschillende download stuur programmas, (geen software) maar welke moet ik hebben
hieruit moet je helemaal niets hebben, deze hebben niets met je USB of cardreader te maken.

Deze driver zou hem kunnen zijn (Linksonderin eerst ....-cijferige code invullen en wachten tot de download start)
Heb je hier nog iets mee gedaan ?

Het wordt erg lastig zo op afstand, ik zou je kunnen helpen met teamviewer (ik neem dan je keyboard/muis/monitor over)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
dat ken ik niet
is dat veilig?
en hoe lang kun je dan op mijn computer?
wat moet ik daarvoor doen?

misschien kan het morgenmiddag na half 4, dan ben ik thuis

Wat heet veilig, ik kan dan alles op je PC doen wat jij ook kan (kwestie van vertrouwen dus).
Maar je kan uiteraard precies zien wat ik doe, je ziet gewoon je muis bewegen zonder dat jij wat doet.

Heb je Skype of MSN, dat communiceerd wat makkelijker

Morgen kan ik de hele dag

Groeten Marcel

hoi
ik heb geen skype of msn, maar kan eventueel op mijn laptop wel skype installeren?.
Heb een antwoord van medion, maar dat zal toch té makkelijk zijn, ga het vanmiddag wel even proberen. ik had wel al zoiets gedaan, maar nog niet met schakelaar op 0, dus nieuwe kans.

Waarschijnlijk bevindt er zich restspanning op de PC, dit kunt u op de volgende wijze verwijderen:
1. Schakel de PC uit
2. Zet de schakelaar op de achterzijde van de PC op 0
3. Haal de stekker van de stroomtoevoer uit de PC
4. Druk 10 maal op de powerknop aan de voorzijde van de PC
5. Bevestig de stekker van de stroomtoevoer weer aan de PC
6. Zet de schakelaar op de achterzijde van de pc weer op 1

Ben benieuwd of dit werkt.
Als ik met teamviewer wat moet doen op je pc is het wel makkelijk om msn/skype erbij te hebben om de teamviewer-passwords door te geven

Groeten Marcel

ok
ik weet niet of het me vanmiddag gaat lukken
zal ook nog eerst die driver die jij mee mailde proberen, dat had ik ook nog niet gedaan

hoe kunnen we het beste afspreken als jij nog met die teamviewer wil kijken?
of ben jij toch regelmatig hier

Restspanning kán inderdaad een reden zijn voor slecht functioneren. De tip van de Medion helpdesk zou dus kunnen helpen. Of daarna de driver(s) wel installeert/beschikbaar is blijft natuurlijk afwachten.

Die gegeven link naar die card-reader driver op nodriver is zeker fout. Het is een card-reader van (origineel) SMC...

Verder nog wat tips m.b.t. gebruik van Teamviewer:

Wat ik altijd als eerste doe in een sessie is een Kladblok-venster openen, waarin zowel de helper als de geholpene informatie kunnen uitwisselen.

Verder lever ik nooit (meer) mijn e-mail adres en/of MSN en/of Skype uit. Te vaak verschijnt er opeens spam etc. in mijn mailbox vanwege malware op de pc van geholpene en/of omdat e-mail adres van geholpene gehackt is etc.

De manier die ik gebruik om Teamviewer sessie-ID's en pincodes uit te wisselen is via privé berichten in de Helpmij Chat. Op die manier hoef ik geen e-mail/msn/skype spullen van de geholpene te hebben en ook niet aan hem/haar de mijne beschikbaar te stellen.

Succes,

Tijs.

Thnx for the tips Tijs :)

De cardreaderdriver had ik trouwens gevonden m.b.v. het artikelnummer van de Medio-PC: 10009761, via dat nummer kwam ik erachter dat de chipset op de cardreader een C-Media CM220 is en zodoende kwam ik bij die bewuste driver uit.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Gegeven de informatie van de topic-starter kom ik, wat betreft de kaartlezer, toch bij SMC (Standard Microsystems Corp) uit:
Zie o.a. hier

Bovendien geeft het .inf bestand van de XP driver op die nodevice site een andere aanduiding van ondersteund apparaat dan USB\Vid_0424&Pid_2228 ...

Tijs.

Tijs, niet te moeilijk!
Heb inmiddels de reststroomtruc gedaan en jawel de usb leest hij wel weer, krijg nu ook een geluidje als usb stick erin zit.
De foto memory stick geeft nog niets, krijg ook nog steeds de melding dat hij hardware gevonden heeft en flash card reader blijft geel uitroep/vraagteken geven.

Moet ik nu de link van Tijs loaden?

de link van Tijs geeft 36 drivers of zo, moet ik die allemaal hebben?
zo nee, welke dan wel??

Die link is helemaal niet bedoeld om drivers van te downloaden (die staan daar namelijk helemaal niet: alles linkt naar de gepromote driver-update software, niet naar drivers)
Die link heb ik alleen aangegeven om te illustreren dat de card-reader (in basis) een SMC apparaat is.

Ik heb verder geen hulp, maar misschien wil/kan hoogteijling wat voor je betekenen?

Tijs.

Zullen we elkaar ontmoeten in de chatbox ?
Zeg jij maar wanneer dan zeg ik wel of ik ook kan.

Groeten Marcel

Hoi Marcel
sorry was even een tijdje weg, maar misschien heb je morgenmiddag tijd (woensdagmiddag) ??

Ik kan eigenlijk alleen 's avonds na een uur of 20:00.
Ik werk overdag.

Groeten Marcel

Ik heb de flash card reader nog steeds niet aan de praat.
Blijft geel vraagteken in apparaatbeheer.
Kan fotomemory card nu niet lezen

Heel vervelend, ik wil je graag helpen zoals je weet.
Kun je misschien vanavond om 19:00 ?

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan