Flash game - levels maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerzot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Berichten
4
Voor een examen moeten we in Flash (actionscript 3.0) een spelletje maken.
Ik probeer the hardest game ever na te maken.
http://www.addictinggames.com/theworldshardestgame.html

Nu is men vraag hoe ik het makkelijst meerdere levels kan opbouwen.
Doe ik op ieder frame een nieuw level?
Of laat ik em telkens nieuwe levels opbouwen uit data vanuit een xml file?

En laatste vraagje :
Wat is het verschil tussen code schrijven in de frame zelf, of de code in een aparte .as file?

groetjes, Olivier


De game kan je afhalen op : http://rapidshare.com/files/439527298/impossiblegame.rar
 
als je hem in adobe flash mag maken kan je heel simpel op elk frame een level maken, als het level complete is laat je hem naar het volgende frame gaan en 'stoppen'.
 
als je hem in adobe flash mag maken kan je heel simpel op elk frame een level maken, als het level complete is laat je hem naar het volgende frame gaan en 'stoppen'.


Ja, maar dan speelt hij de frames gwn af.
Met gevolg dat het beeld flikkert, omdat hij op iedere frame een andere indeling vind.
En het is dan niet mogelijk om als player, uw 'manneke' deftig te laten bewegen.

hoe los je dat dan op?
 
je kan bovenaan elke frame stop(); als code meegeven, en als je naar het volgende level wilt (of een frame naar keuze) een gotoAndStop(framenummer); functie

om te zorgen dat je elke frame dezelfde indeling geeft kan je keyframes kopiëren. dan kopieert hij dus eigenlijk gewoon een frame over.

je mannetje moet je door middel van een movieclip laten bewegen, niet door frames.
 
je kan bovenaan elke frame stop(); als code meegeven, en als je naar het volgende level wilt (of een frame naar keuze) een gotoAndStop(framenummer); functie

om te zorgen dat je elke frame dezelfde indeling geeft kan je keyframes kopiëren. dan kopieert hij dus eigenlijk gewoon een frame over.

je mannetje moet je door middel van een movieclip laten bewegen, niet door frames.

owkey thx!

Alleen, mijn mannetje is een vierkantje. En als ik die laat 'bewegen' veranderen alleen zijn x en y positie. Dit kan ik toch niet in een mc steken? Mn mannetje is wel een instanties van een object. Maar het is niet de bedoeling dat mn mannetje zelf geanimeerd is...
 
dan moet je de code gewoon in de frame zetten en de stop pas helemaal aan het eind van de frame denk ik :p
 
dan moet je de code gewoon in de frame zetten en de stop pas helemaal aan het eind van de frame denk ik :p

Kan je dan vanuit je frame, code oproepen die in een aparte file zit? (.as)
Zo ja hoe doe je dat? of ken je geen tutorial die zoiets uitlegt?

Al bedankt voor je hulp ;)
 
volgens mij moet dat wel kunnen, maar ik zou niet weten hoe nee. moet je even googlen op how to import a .as file into flash ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan