Flash game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0140

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
hoe kan ik een flash game maken voor op mijn site waar mensen kunnen
inloggen als ze zich hebben gergistreerd.
ook wil ik dat als je in het spel zit dat je andere ingelogde spelers kunt tegenkomen
en ook kunt praten tegen elkaar. (misschien wat veel:o)

ik hoop wat met jullie reacties te kunnen.:cool:

Je zou niet zomaar 1,2, 3 zo'n game kunnen maken, je zult dan heel wat kennis van ActionScript moeten hebben. Dus begin met een cursus actionscript

bij mij zegt die site dat ik flash player 10 moet instaleren terwijl ik hem al heb geinstaleerd.
:confused::confused:ik krijg nu niet meer dan een rijtje woorden met links erin.
kun je misschien een oplossing hiervoor vertellen of een andere site die niet zo moeilijk doet? ik vind dit zelf ook vervelend.:confused:

al opgelost!

Laatst bewerkt:
Welk programma moet je hier voor gebruiken dan?
Ik zie adobe, macromedia, MX, CS3, CS4.
Of zijn deze gelijk???

Please inform me! :thumb:

Hm... ik denk dat je voor Player-interaction zelfs een Flash Media Server nodig hebt...
Het kan zoals ik nu even bedenk ook zonder, maar dan zou je bijvoorbeeld als iemand iets zegt dat naar een PHP/ASP script kunnen sturen, die dat opslaat in (bijv) een txt-file. De anderen kunnen dan elke zoveel seconden checken voor nieuwe berichten...

In de praktijk zou ik het NOOIT zo maken omdat het VEEL te lang duurt voordat de berichten op de server staan en de andere players het binnen hebben...

Of zie ik een optie over het hoofd (Actionscript communication?)...

Gr. Robin

weet je dan toevallig ook waar je Flash media server kunt downloaden?
of in ieder geval eraan komen?
ik zal ook eens kijken voor actionscript communication.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan