Flash op de voorpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

Onze website www.hetsintteam.nl begint met flash.
Nu vraag ik mij af of dit wel door Google gevonden gaat worden als ik flash op de voorpagina gebruikt. Ik heb de website gebouwd met frontpage.

Ik heb er wel meta tag in gezet w, maar kan iemand ij vertellen of dit wel goed is op deze manier.
Je berijp we willen wel gevonden worden

Groet HWV
 
Hallo,

Als je in Firefox de extensie Yellowpipe Lynx Viewer Tool installeert
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1944
kun je zien wat 'n spider van 'n zoekmachine ongeveer ziet.
Dat is op die flash-pagina niet meer dan de alt-beschrijving van het plaatje: 'Het Sint-Team... enz.' en de pakkende tekst [1]eXTReMe Tracker . Dat is ook 't enige wat 'n zoekmachine ziet.

De meeste meta-tags hebben geen enkel nut voor zoekmachines. De title in de head is zinvol. Verder de description, maar alleen als woorden uit die description ook weer terugkomen op de pagina zelf. En op jouw pagina zit vrijwel helemaal geen tekst. De meta keywords wordt helemaal niet meer gebruikt door de grote zoekmachines wegens misbruik.
Als ik dan doorklik kom ik op 'n pagina met ook weer weinig tekst. Grafisch wel mooi en zo, maar je moet 'n zoekmachine met 'n blinde vergelijken: alleen tekst werkt. Waarbij Flash en JavaScript dan ook nog 'ns heel problematisch zijn.

Als je 'n beetje hoog wilt komen in 'n zoekmachine, moet je daar met het hele ontwerp van je site rekening mee houden. Hier is 'n serie links die daar meer info over geven:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-zoek

En vooral dat Yellowpipe gebruiken. Dan zie je wat 'n zoekmachine ziet, en dat blijkt heel vaak verbazingwekkend weinig te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik gebruiken

Beste,

ik zal de tool gaan instaleren en zal gaan kijken of ik meer tekst kan gaan gebruiken op de site.
Misschien dan wel weer tijd om de website te vernieuwen, ik zal dan de Yellowpipe Lynx Viewer Tool er over laten lopen, om te kijken wat hij zite en daar dan de site op aanpassen.
Tot zover alvast bedankt.

Groet HWV
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan