Flash probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Hallo allemaal,

Bij het maken van een Flash-intro in Swish 2.0 ben ik op het volgende probleem gestuit.
Op bepaalde punten van een muziekstuk moeten er in de animatie bepaalde dingen gebeuren. Als ik dit tijdens het ontwerpen in Swish test in de browser, loopt alles perfect synchroon.
Maar als ik de movie als .swf-file heb opgeslagen en deze in de browser test, loopt de film achter bij het geluid. De frame-rate ligt dan duidelijk lager, zowel lokaal als op de server.
Is er een manier om die frame-rate te forceren zodat hij altijd constant is?

Guus.

PS. Hij staat op www.home.zonnet.nl/g.crone/test
Als hij op andere machines wel synchroon loopt, moet ik me misschien eens een snellere processor aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Voila, heb je dus hier ook gevonden.
Inderdaad... een gekend probleem bij swish... Als je de het filmpje dus in swish bekijkt loopt alles perfect, en éénmaal in de browser is het niet meer synchroon. Heb je de laatste versie van swish? Misschien dat dit probleem in de laatste versie (update) opgelost is. Ik gebruikte vroeger ook swish, maar toen ben ik overgeschakeld op swishmax en was dit probleem ook opgelost. :thumb: (swishmax heeft nog veel meer opties dan swish) ;-)
 
maar waar het ook mee te maken kan hebben is dat je soundfile veel te groot is. Juist even gekeken naar de grootte van je swffile, en die is inderdaad wel erg groot 1,38Mb.. en dit enkel maar voor een intro. Bijvoorbeeld mijn intro van mijn site (http://users.pandora.be/bluepatchy) is maar 196kb groot, en hierbij heb ik vooral een korte soundfile gekozen die ik dan 'loop'. Mijn eigenlijke site is ook geheel met swishmax gemaakt en die neemt maar 552kb in beslag. Dus, de grootte ervan speelt ook een rol in het synchroon zijn van geluiden. ;-)
 
Geplaatst door miekiemoes
Als je de het filmpje dus in swish bekijkt loopt alles perfect, en éénmaal in de browser is het niet meer synchroon.

Maar als ik in Swish de optie Test in Browser kies (dus niet Test in Player), loopt hij in de browser WEL synchroon.
Ik begin toch steeds meer te denken dat mijn 366 mhz machientje hier tegen zijn grenzen aan begint te lopen.

Guus.
 
ja, dat is normaal dat het dan wel synchroon loopt in de browser, omdat de files allemaal locaal staan... eenmaal online, is dit anders. :-/ omdat dan alles opnieuw geladen moet worden.
 
check ook even het aantal frames per seconde.

12 is standaard en meer dan genoeg.
 
Ik heb het probleem nu provisorisch opgelost door wat aan te passen in de timeline. Nu loopt de animatie lokaal wel iets voor op het geluid, maar in de browser loopt alles nu synchroon.
Toch ben ik benieuwd of dat op andere computers ook het geval is.
Op www.home.zonnet.nl/g.crone/test kun je de animatie zien.
Ik hoor het graag als er op andere machines toch iets niet klopt, want dan moet ik iets anders gaan verzinnen.

bvd

Guus.
 
Het komt goed over. Maar die vervelende HAL gooit ook hier nog roet in het eten! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan