Flash rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nBuddy

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
Dag,

Ik wil voor een presentatie een flash (?) gebruiken van een site. De betreffende site.
Is het mogelijk om de peilingen etc. te gebruiken in een Powerpointpresentatie?

Mvg.

Beste nBuddy,

Om dit te bewerkstellen moet je .swf bestand omzetten in een .fla bestand. En dat bestand kun je vervolgens
openen met je flash programma.

Dus op de pagina :
Rechtermuisklik -> view source

En dan zoek je in de source een bestand met de extensie .swf. Vervolgens ga je naar google en zoek je een
programma die .swf bestanden omzet in een .fla bestand.

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=swf+to+fla+converter&meta=

Hoeps! Het tragische is alleen, dat dit helemaal geen flash is. :eek:

De peilingen zitten in een <iframe>-pagina: nos.nl/static/ak2012/.
  • Ga je daarvan de broncode bekijken, dan zie je geen swf-bestand, maar alleen maar erg pittig geavanceerd javascript, html en css.
  • Dan is niet zo 1-2-3 om te zetten naar powerpoint...

Om toch iets van deze peilingen binnen te halen zie ik twee mogelijkheden:
  1. Screenshots maken van wat je nodig hebt, en die in PP zetten.
  2. De pagina live in PP zetten, daarvoor kan je een Google plegen op: google.nl/search?q=open+webpage+in+powerpoint

Wat wel speelt (ik denk in beide gevallen) is het copyright. Voor "openbaar maken" van het materiaal in een PP-presentatie is de toestemming van de makers nodig: de NOS en AP (op de kaart zie ik staan: "Bron: AP"). Daar zal je achteraan moeten gaan (zie: Spoedcursus Auteursrecht).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er naar kijken.

Ik heb de webpagina ingevoegd. Alleen wordt het kaartje met daarin het aantal stemmen niet geladen. Heeft dit te maken met het auteursrecht o.i.d.? (Het kan blond klinken, maar dit is allemaal Chinees voor mij).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan