flash tower defend game (werkt niet :S)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,
ik ben een tower defender game aan het maken in flash cs3 (AS2), maar hij werkt niet. ik heb op het moment 2 objects, move (een graphic) en p1 (een button). de bedoeling is dat move naar p1 loopt, en daarna zie ik wel verder. maar bij dit punt zit ik al vast. dit is mijn code op het moment:
Code:
onclipevent(enterframe)
{
	while(p1._x!=move._x){
	move._x=move._x+(p1._x-move._x/math.sqrt(p1._x-move._x)^2+(p1._y-move._y)^2)*0.1;
	move._y=move._y+(p1._y-move._y/math.sqrt(p1._x-move._x)^2+(p1._y-move._y)^2)*0.1;
	}
}

en in een andere layer:
Code:
stop();

allemaal op frame1.
het probleem is, als ik hem probeer af te spelen, loopt flash vast en na een tijdje krijg ik een melding dat het programma nogal traag is ofzo, met de vraag erbij of ik het programma wil stoppen. wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
p1._x!=move._x

dat lijkt mij nogal riskant, wat nou als de bestemming op x100 ligt en het poppetje staat op x99 maar loopt 2 pixels per keer? dan staat hij op x101, dan is hij er dus nogsteeds niet. mja zal wel niets te maken hebben met dat de app vast loopt

hmm, dat is waar... maar ik heb nu ook al een tutorial gevonden voor tower defenders, en die volg ik nu, dus ik denk dat het nu wel gaat lukken. toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan