Flash website in combinatie met terminal server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don at work

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Hallo
Ik heb het volgende probleem:
Wij maken gebruik van terminalserver 2003. Deze terminalservers staan in een datacenter en zijn verbonden met verschillende vestigingen met 10mb glasvezel lijnen.
De gebruikers op de vestigingen loggen in op deze terminalservers mbv thinclients en RDP.

Het probleem is dat als een gebruikers naar een website gaan met Flash dat die sessie meteen burst naar de maximale bandbreedte (10 mb) todat de website weer weg geklikt is.
Ik vind dit echt vreemd aangezien voor RDP verkeer normaal gesproken 20 tot 50 kb/s per sessie meer dan voldoende moet zijn (in principe gaat alleen scherm infomatie over de lijn). Als je lokaal op een vestiging naar dezelfde website gaat (dus niet via een terminalserversessie) dan is er verder geen probleem.
Het lijkt wel of RPD niet goed overweg kan gaan met de hoge refreshrate van flash ofzo..

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt :)

Dat is een bekend probleem flash pakt alle vrije processortijd die er is om het beeld zo goed mogelijk weer te geven, als een andere applicatie processorvermogen pakt geeft hij dit meteen vrij alleen met terminalservers is dit een crime aangezien je flash niet doorheeft dat andere gebruikers ook cpu willen hebben, de beste oplossing is flash player deinstalleren tenzij absoluut noodzakelijk en dna heb je echt veel processorcapaciteit nodig
Zie ook http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_15633&sliceId=2

Bedankt voor je reactie. Het probleem lijkt echter niet te zitten in de processor capaciteit maar in de bandbreedte. Als een flash website wordt geopend dan merk je weinig verschil in processor usage op de server. Terwijl de bandbreedte maximaal wordt gebruikt.

Aan flashplayer deinstaleren hebben wij ook al gedacht maar das toch een beetje het laatste redmiddel :confused:

Hier de oplossing die bij ons werkte :

open internet explorer als administrator > tools > internet options > programs > manage add ons > all addons
selecteer shockwave flash in de lijst, en klik op "more information"
kopieer de Class ID, en zoek deze op in het register met regedit.
vervolgens everyone read geven op deze "mappen" in het register, standard hebben ze deny
restarten van internet explorer en was ok voor ons.

grts,
Dimi

Misschien heeft iemand nog iets aan deze oplossing, het topic is echter al uit 2007 dus niet actueel meer. Daarom zet ik er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan