Flash werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik ben nog een leek op flash gebied, maar wie kan me helpen bij het volgende zeer irritantie probleem...ik kom er niet uit!

Ik wil de volgende flash plaatsen, even fiktief "piet" genoemd:

<div id="FlashWaitlayer">&nbsp;</div>
<script language="javascript">
var animWait = new SWFObject("flash/piet.swf", "header", "180", "180", "8", "#ffffff");
animWait.addParam("wmode", "transparent");
animWait.addParam("menu", "false");
animWait.write("FlashWaitlayer");
</script> <br />

Met exact deze HTML werkt het op een bepaalde pagina, linksonderin. Flash "piet" is prima zichtbaar na upload.
Echter, als ik een copy/paste doe naar mijn homepage, dan is na de upload de flash niet werkend en niet zichtbaar.

Ik heb het hele "head"-gedeelte van de werkende pagina gekopieerd naar de homepage, waar ik de flash wil krijgen, maar dan nog werkt het niet.
(Oorspronkelijke Head-deel zou al goed moeten staan, want op de homepage draaien al flashes).

Er moet dus iets anders zijn, wat ik kennelijk nog moet uploaden, maar enig idee?

Frans

het lijkt me het meest logisch dat de flash (piet.swf) niet op de goede plek staat. Daarnaast kan je mischien met firefox even kijken of er javascript fouten zijn. If not, geef dan even een link naar je pagina (online).

Staat het regeltje
HTML:
<div id="FlashWaitlayer">&nbsp;</div>
soms twee keer op dezelfde pagina (voor verschillende flash-voorstellingen)?
Omdat er geen twee dezelfde ID's mogen zijn, kan de zaak daardoor in de war raken.
De tweede kan je dan een andere ID geven:
HTML:
<div id="FlashWaitlayer2">&nbsp;</div>
...
...
animWait.write("FlashWaitlayer2");
</script> <br />
Eventueel zou ook de bijbehorende css aangepast moeten worden. Met in plaats van:
Code:
#FlashWaitlayer { ... }
opnemen:
#FlashWaitlayer, #FlashWaitlayer2 { ... }
zou je dan een heel eind moeten komen. En dan eventueel met uitzondering van de positionering, die wellicht anders moet worden voor de #FlashWaitlayer2.
Of is dat het niet?

CSShunter

YES, YES, YES...super bedankt.
Heel simpel (achteraf), maar FlashwaitLayer2 is de oplossing!!!

Enorm blij mee!!!!
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan