Flashdisk of USBstick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMolenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Ik wil zo'n geheugenpen kopen, maar je hebt twee soorten, n.l. de USBstick en de flashdisk, kan iemand mij het verschil uitleggen en welke ik het best kan kopen?

Greetz

Een flashdisk is meestal een kaartje dat je in je fototoestel stopt en wat ok te gebruikers is met een zogenaamde cardreader. Het is een plat kaartje van enkele centimeters groot. Compact flash is hiervan een voorbeeld.

Een usb stick is een klein pennetje, dat je meteen in de usb poort van je pc stopt.

Beiden hebben als doel om een externe opslagcapaciteit te genereren, bijna zoals een diskette, alleen met meer geheugen.

Mag ik nog even een opmerking maken....

onthoud heel goed dat je voor een flashkaart ALTIJD een reader nodig hebt om hem te kunnen gebruiken

Het grote voordeel van een USB-stick is dat je hem in iedere willekeurige computer kunt steken, en dat het ding zonder belemmering ALTIJD en OVERAL werkt. Het wordt gewoon herkend als extra harde schijf en werkt opvallend snel.
Ik heb er al een tijdje een, en het bevalt uitermate goed.

Oh.... zonder nou meteen reclame te maken... mocht je er nog eentje willen, ik zag dat de ALDI (... jaja, ik weet het...) er deze week eentje verkoopt. 128MB voor €50, geen gekke prijs voor zo'n ding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan