Flashmenu opnemen in CSS mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
279
Een website in aanbouw zal redelijk veel paginas gaan bevatten, die op zich identiek zijn maar met verschillende content.
Ik wil op alle paginas hetzelfde flashmenu voor de navigatie gaan gebruiken.
Op zich niet moeilijk maar...
Wanneer in de tussentijd het flashmenu iets gaat wijzigen (en dat gebeurt met regelmaat) vraag ik mij af of het volgende mogelijk is:
Wanneer ik op 1 pagina het "oude" flashmenu verwijder en het vernieuwde invoeg, moet dit eigenlijk op de rest van de paginas automatisch ook gebeuren.
kan dit met een CSS opdracht en hoe doe ik dat ?
Het is een flashmenu die in een ander programma (niet Flash) gemaakt is en is dus een op zichzelf staand SWF bestand.

Wie kan mij helpen ?

Hoor het graag.

Piet.
 
Laatst bewerkt:
CSS wordt gebruikt voor het vorm geven aan HTML, het is dus niet voor het invoegen van elementen (tenminste, niet op deze schaal) en het kan ook niets met Flash. Wat jij wilt zou wel moeten kunnen met een php include. Je maakt dan dus een tekstbestand aan waarin je de HTML code voor het menu zet, dat bestand noem je menu.php (o.i.d). Op de plek waar je in je pagina het menu zou willen zetten zet je dan <?php include 'menu.php'; ?>

Ik moet wel zeggen dat flash een slechte (en meestal onnodige) keuze is voor een menu. Je zadelt bezoekers op met onnodig lange laadtijden, de noodzaak een plugin te installeren, als ze een iNogwattes gebruiken zullen ze het menu helemaal niet zien en flash menu's reageren ook vaak een stuk trager dan traditionele menu's. Ook mensen die van schermlezers afhankelijk zijn zullen er waarschijnlijk weinig mee kunnen.

EDIT: Belangrijk detail, dat ik bijna was vergeten. Je moet je html bestanden dan wel hernoemen naar php bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Piet,
Nop, het kan niet met CSS, want zo'n flash-aanroep moet in de html staan.

Yep, het kan wel anders! :)

1.
Als je provider/server php ondersteunt, kan het heel makkelijk.
  • Dan knip je het html-fragment met de flash-<div> uit de pagina's.
  • Je zet er een regeltje php voor in de plaats om dat fragment op de server te laten ophalen (een z.g. php-include).
  • Fragment en pagina's uploaden.
  • Klaar!
  • Dwz het veranderen van de pagina's is een éénmalige operatie.
  • Staan die includes er eenmaal in, dan kan je vervolgens een gewijzigde code voor het flash-menu in het fragment zetten, en hoef je dat alleen maar te uploaden om alles in 1 klap te veranderen.

2.
Maar kan het niet door de oude swf gewoon te vervangen door de nieuwe met dezelfde naam (als de swf-parameters hetzelfde blijven)? Dan ben je van alles af zonder iets te hoeven veranderen in de html van de pagina's.

3.
O, Dreamweaver ... Dan zou het ook moeten kunnen door het fragment van de flash-code in het Dreamweaver-template te zetten (en op de pagina's in een non-editable gedeelte).
  • Ook een éénmalige operatie om dat op alle pagina's te veranderen, en daarna geen last meer: dan hoeft alleen het .dwt-bestand aangepast te worden.
  • Plus wel telkens: alle pagina's opnieuw laten uploaden door Dreamweaver om het goed op de server te krijgen.
  • Dat is een nadeel van de DW-templates: alle pagina's moeten opnieuw richting server. Bij php hoeft dat niet: dan hoeft alleen het in te sluiten code-fragment geüpload te worden.
  • Verschil Dreamweaver / PHP: zie verder in dit topic.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[Edit]Natuurlijk, een kruispost met Naarling! En het pleidooi voor een gewoon html/css-menu ondersteun ik! :)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan