Amstellovich1967
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jul 2017
- Berichten
- 141
Beste Leden,
We hebben zitten brainstormen over een opmaak van een urenverantwoording voor Flexwerkers, echter lopen we tot nu toe tegen een 2-tal problemen aan.
1. de Tabel UREN_TBL
Een aantal velden geven notatie na het invullen van een datum (die niet buiten het huidige jaar mag vallen).
Jaar: automatisch een notatie weergeven van het huidige jaar
Weeknr: automatisch het juiste weeknummer weergeven na invullen datum
Weekdag: weergave dag (maandag, dinsdag, etc.) na invullen datum
Gewerkt: berekent de gewerkte uren - pauze
Het probleem is nu echter dat we formules hebben geprobeerd die voor tabellen zijn maar dan werkt het niet, vullen we normale formules in dan
werkt het half, in die zin, dat de volgende record niet de formule bevat en het veld gewerkt niet juist rekent.
De berekening van het totale gewerkte uren klopt ook niet, ook niet na de eigenschap te hebben aangepast :mm
Verder verschijnt er ook geen nieuwe regel na invoer van een record, blijven 10 regels? Moet met de hand nu een regel toevoegen, wat doen we
fout?
2. Userform
We hebben de layout van onze Userform wel kunnen vormgeven echter komen we er niet uit hoe we de velden kunnen koppelen aan de 2
tabellen,
zodat we aan de linkerkant gegevens kunnen muteren en/of medewerkers toevoegen en het totale overzicht van de records aan de rechterkant
tevoorschijn krijgen.
Het zelfde geldt voor de Filters om te zoeken gaat dat middel een macro of ook via VBA?
In het bestand in tabblad LIJST hebben we een aantal opmerkingen geschreven als geheugensteun.
Graag zoeken we hulp en advies met ons project.
Groet,
Mariska & René
We hebben zitten brainstormen over een opmaak van een urenverantwoording voor Flexwerkers, echter lopen we tot nu toe tegen een 2-tal problemen aan.
1. de Tabel UREN_TBL
Een aantal velden geven notatie na het invullen van een datum (die niet buiten het huidige jaar mag vallen).
Jaar: automatisch een notatie weergeven van het huidige jaar
Weeknr: automatisch het juiste weeknummer weergeven na invullen datum
Weekdag: weergave dag (maandag, dinsdag, etc.) na invullen datum
Gewerkt: berekent de gewerkte uren - pauze
Het probleem is nu echter dat we formules hebben geprobeerd die voor tabellen zijn maar dan werkt het niet, vullen we normale formules in dan
werkt het half, in die zin, dat de volgende record niet de formule bevat en het veld gewerkt niet juist rekent.
De berekening van het totale gewerkte uren klopt ook niet, ook niet na de eigenschap te hebben aangepast :mm
Verder verschijnt er ook geen nieuwe regel na invoer van een record, blijven 10 regels? Moet met de hand nu een regel toevoegen, wat doen we
fout?
2. Userform
We hebben de layout van onze Userform wel kunnen vormgeven echter komen we er niet uit hoe we de velden kunnen koppelen aan de 2
tabellen,
zodat we aan de linkerkant gegevens kunnen muteren en/of medewerkers toevoegen en het totale overzicht van de records aan de rechterkant
tevoorschijn krijgen.
Het zelfde geldt voor de Filters om te zoeken gaat dat middel een macro of ook via VBA?
In het bestand in tabblad LIJST hebben we een aantal opmerkingen geschreven als geheugensteun.
Graag zoeken we hulp en advies met ons project.
Groet,
Mariska & René