gekantwoord
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 nov 2007
Hallo ik ben nieuw bij dit forum en kan zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag tussen alle al eerder gesteled vragen over dit onderwerp.
mijn probleem is het volgende:
gezien ik meer dan 2000 nieuwe veldnamen moet definieren om diverse gegevens per geslacht in een overzicht te krijgen voor verschillende pensioenproducten wil ik door middel van een macro de velden van een naam voor zien. ik heb een tabblad "DEFENITIES met twee gevulde kolommen
kolom A kolom B
naam verwijzing
"RAAVPN99_ACL_M" "=VP_ACL!$L$1"
"RADOP1_ACL_M" "=OP_ACL!$X$1"
en de inhoud (letterlijk) van de kolommen wil ik gebruiken om via VBA de velden van een naam te voorzien.
de r_max in mijn macro heb ik gezet zodat de macro zelf zoekt naar het laatste regel waar nog een veldnaam in staat. flexibel dus.
de onderstaande macro werkt niet. weet er iemand hoe ik hem werkende kan krijgen?
Sub aanmaken()
'
' aanmaken Macro
' De macro is opgenomen op 23-11-2007 door gekantwoord.
'
'
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("DEFINITIES").Activate
myrange = Range(Cells(2, 1), Cells(2, 1).End(xlDown)).Address
r_max = 1 + Application.WorksheetFunction.Max(Range(myrange))
'Dim naam As String
'Dim plek As Range
For r = 2 To r_max
naam = Cells(r, 1).Value
plek = Cells(r, 2).Value
ActiveWorkbook.Names.Add Name:=naam, RefersToR1C1:=plek
Next r
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
mijn probleem is het volgende:
gezien ik meer dan 2000 nieuwe veldnamen moet definieren om diverse gegevens per geslacht in een overzicht te krijgen voor verschillende pensioenproducten wil ik door middel van een macro de velden van een naam voor zien. ik heb een tabblad "DEFENITIES met twee gevulde kolommen
kolom A kolom B
naam verwijzing
"RAAVPN99_ACL_M" "=VP_ACL!$L$1"
"RADOP1_ACL_M" "=OP_ACL!$X$1"
en de inhoud (letterlijk) van de kolommen wil ik gebruiken om via VBA de velden van een naam te voorzien.
de r_max in mijn macro heb ik gezet zodat de macro zelf zoekt naar het laatste regel waar nog een veldnaam in staat. flexibel dus.
de onderstaande macro werkt niet. weet er iemand hoe ik hem werkende kan krijgen?
Sub aanmaken()
'
' aanmaken Macro
' De macro is opgenomen op 23-11-2007 door gekantwoord.
'
'
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("DEFINITIES").Activate
myrange = Range(Cells(2, 1), Cells(2, 1).End(xlDown)).Address
r_max = 1 + Application.WorksheetFunction.Max(Range(myrange))
'Dim naam As String
'Dim plek As Range
For r = 2 To r_max
naam = Cells(r, 1).Value
plek = Cells(r, 2).Value
ActiveWorkbook.Names.Add Name:=naam, RefersToR1C1:=plek
Next r
Application.ScreenUpdating = True
End Sub