• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Flexibele urenadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hela1966

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Beste forumbezoekers,

Ik wil de gewerkte uren van een handjevol mensen gaan bijhouden. Het gaat hier om 3 personen waarvan er maar 1 fulltime werkt. De andere 2 werken 50% (20 uur) maar niet op vaste dagen.

Het totaal van de door hen gewerkte uren moet dus respectievelijk 40, 20 en 20 zijn.

Ik heb al een flink aantal excel voorbeelden op diverse forums bekeken maar loop telkens tegen het probleem dat er voor parttimers 4 uren per dag gerekend worden.
Dat is dus niet de bedoeling daar de medewerkers vrij zijn hun 20 uren in te delen.

Ook zoek ik een manier om uren in te voeren die men thuis heeft gewerkt welke gewoon meetellen als gewerkte tijd (in mijn handmatige lijstje schrijf ik dan in een aparte kolom op wat die werkzaamheden thuis geweest zijn)
Vaste tijden als pauze zijn er ook niet, avond- en weekenduren komen niet voor.

Tot nu toe noteerde ik dus gewoon:

Start-Eind Morgen / Start-Eind Middag / Start-Eind - Aktiviteit thuis / Totaal-Overuren

Ik zoek nu dus een manier om alles in 1 Excel bestand bij te houden waarbij het helemaal fijn zou zijn als er per persoon een invoer mogelijkheid is en ik een totaaloverzicht zou kunnen genereren.

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg wil helpen of een goed voorbeeld heeft welke ik (met hulp svp) kan aanpassen aan mijn behoefte.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hela1966

Hela1966,

Heb je zelf al wat gemaakt?
Als dat zo is zet dan het bestandje hier, zonder de echte gegevens.
Zet je bedoeling er in, dan kunnen we kijken of het ons lukt.

Sorry Wim,

Tot nu toe worden de uren "gewoon" met de pen bijgehouden op een lijst en doorgegeven aan de accountant voor uitbetaling. Het lijstje bevat dus niets meer als de kolommen die ik in mijn vraag heb weergegeven. Het rekenen doet mijn buro-calculator!

Je weet hoe het gaat bij een klein bedrijfje. Eerst houd je niets bij, dan ga je eens wat opschrijven en roep je een hele tijd "dat moet anders kunnen" maar investeren daarin doe je niet.

Toeters en bellen hoeft het dus niet te hebben, alles is beter dan hetgeen ik nu heb.

Fijn dat je zo snel reageerde!

Hela1966

Dank je Wim,

Je hebt me aardig op weg geholpen. Ik ben daarmee verder gegaan en heb nu per medewerker een blad gemaakt waarop de tijden kunnen worden ingevuld.

Nu moet ik gaan optellen en overuren gaan weergeven. Kun je me daarmee helpen. Als ik gewoon de uren optel maak ik een fout waardoor excel niet het juiste totaal geeft. Wat doe ik fout? En hoe ik ervoor zorgen dat Excel de totalen per week weergeeft (kan ik daarvoor de weeknummers gebruiken)

Je antwoord zal vast meer vragen opleveren, maar ik leer er veel van. Bedankt.

Hela1966

Bijlagen

Hela1966,

Hier is de file terug.
Als je op de cel staat klik dan rechts en kijk bij eigenschappen wat er is veranderd.

Bijlagen

Ok, begrepen. Dank!

Nu zit ik te stuntelen met het optellen van de totalen in 1 week, of ik kan ik daarvoor beter een draaitabel (nog niet veel ervaring mee) gebruiken?

Daarmee ben ik al eens bezig geweest, maar dan weet ik niet goed hoe ik overuren kan laten bereken (dus als het totaal van 1 week voor een part-timer > 20 is)
Nog een suggestie?

Hela1966

Hela1966,

Van draaitabellen heb ik geen verstand.
Ik heb even geen idee hoe dit op te lossen maar ik ga puzzelen.

Hier nog een foutje weggewerkt wat betreft celformaat u:mm wordt :mm
Ook een iets andere oplossing wat betreft het optellen van de uren per week.

Bijlagen

Wow, de oplossingen vliegen me om de oren!

Super, hier kan ik weer iets mee.

Kun je me uitleggen hoe ik deze namen ook kan gebruiken voor het berekenen van de overuren van de betreffende persoon?

Bedankt allemaal! Geweldig dat jullie de moeite hebben genomen.

Hela1966

Hier nog een foutje weggewerkt wat betreft celformaat u:mm wordt :mm
Ook een iets andere oplossing wat betreft het optellen van de uren per week.

Willem ,

Hoe geraak je bij " name manager " zoals op je sreen shot ?

Ik kom er ni bij .

Groeten ,
Daniël

Kun je me uitleggen hoe ik deze namen ook kan gebruiken voor het berekenen van de overuren van de betreffende persoon?
Hoe geraak je bij " name manager " zoals op je sreen shot ?
Zie wat ik in cel H26 heb staan!

Ik denk dat ik het toch niet helemaal begrijp.

Voor de berekening van de overuren heb ik het bestand voor zover mogelijk aangepast.

Het lukt me dus niet om de juiste formule te vinden met: som.als / vert.zoeken etc.

Kan ik ook de celeigenschappen zo instellen dat te weinig gewerkte uren zichtbaar negatief worden weergegeven en optisch direkt zichtbaar is of een medewerker teveel of te weinig uren heeft gemaakt in de betreffende week? Misschien met voorwaardelijke opmaak?

Hela1966

Bijlagen

Hela1966,

Voor de berekening van de overuren heb ik het bestand voor zover mogelijk aangepast.
Het lukt me dus niet om de juiste formule te vinden met: som.als / vert.zoeken etc.
Ik heb het even bekeken maar je heb geen overuren.
Als je normaal 20 uur werkt en je heb er maar 16 gewerkt, komt mijn berekening op 4 uur te weinig.
Bij jouw krijg je dan 4 overuren, zo'n baan wil ik wel.
Wat is de bedoeling van de formule Som.Als / Vert.Zoeken?

Heb je hier iets aan?
Overuren en tekort gewerkt in aparte kolommen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan