Flickr: 2 in 1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Om met de deur in huis te vallen: ik begrijp er geen Flickr van :)

2 jaar geleden een Flickr account geopend.
Foto's geüpped, verder niet zo veel mee gedaan.

Recent werd Flickr overgenomen door Yahoo.
Men moest een Yahoo account aanmaken en via allerlei lastige en in mijn geval niet werkende manieren zo weer toegang zien te krijgen tot de eigen Flickr account.
In de huidige maand van dit jaar heb ik dit uitgevoerd/geprobeerd. Ik kreeg allerlei meldingen dat het niet (volledig) gelukt was.

Inmiddels op één of andere manier heb ik nu wél toegang tot de uploadknop en bijv. de photostream op de oude site. Wil ik iets wijzigen of uploaden, kom ik op een andere Flickrpagina van mij terecht, de recent aangemaakte.
Met DEZELFDE naam en met toegang tot de mappen met foto's die ik deze week geüpped heb. Deze zijn weer niet te zien op de oude pagina. Ook bij het klikken op de uploadbutton kom ik dus op de nieuwe pagina terecht.

Punt is: het lijkt één pagina, maar het zijn er dus twee met verschillende toegang en BESCHIKBARE functionaliteiten.

Vraag is: wat is hier gebeurd en hoe krijg ik hier nu weer - zoals het mijns inziens zou moeten zijn - één pagina van, met alle functionaliteiten (wijzigen/uploaden etc.) ZONDER de scheiding van deze pagina's? :)

nb. ook openbaar geplaatste foto's op de nieuwe pagina zijn niet te vinden via zoekopdrachten etc.

Laatst bewerkt:
Hallo Chopra. Is dit mogelijk. Je moet volgens mij de oude account volledig verwijderen. Staat er belangrijke info op.

Je kunt ook alles rigoureus verwijderen en een eerst een backup maken van je foto's (mapje maken) Klik Engelstalig

Ben je in een keer van het dubbele af en krijg je niet op je flickr als je thuis komt en door de deur valt. :D Het is slechts een idee he.

Wellicht kun je er alleen eerst 1 verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hey Manamana. ... thx weer voor je reactie.

Ja, ik weet niet hoe ik die oude account kan verwijderen. Ik kan daar dus niet meer in komen.

Dat gesodemieter altijd met die overnames; iedereen wil z'n eigen (nieuwe) stempel drukken op 'de nieuwe vorm'. Zó gebruikersonvriendelijk altijd. Vermoeiend ook.
Die foto's op de oude pagina heb ik natuurlijk nog wel, maar dan krijg je misschien weer een melding van 'huidige gebruikersnaam in database reeds bekend, kies xxxx 12/lotje/plu of prullenbak. Dat soort zinloze suggesties. Zucht...

Ja het is soms af en toe nodig om in een klein hoekje te zitten janken. :d

Via de menustructuur van Yahoo Mail lukt het niet om het account op te heffen. Gelukkig biedt de zoekfunctie op de Help - pagina’s wel uitkomst: ergens in een uithoek op de website staat de link http://edit.yahoo.com/config/delete_user.

Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik daarna op Terminate this account. Je krijgt nu een melding dat het account is gedeactiveerd en over 90 dagen definitief wordt verwijderd.

Spijt van het verwijderen? Log binnen deze periode weer in en je Yahoo Mail - account wordt weer hersteld. Let op!

Als je een Flickr-account hebt gekoppeld aan het Yahoo Mail-account dat je wilt verwijderen, ontstaat er mogelijk een probleem. Bij het deleten van het Yahoo Mail-account zullen namelijk ook de foto’s van het hieraan gekoppelde Flickr-account worden verwijderd.

Je zou nog kunnen proberen die oude account op te vragen (misleiden) en zeggen dat je het wachtwoord vergeten bent, maar ja het is al meer dan een (2) jaar geleden dat je erop was of zo. Dus die 90 dagen zijn dan allang voor bij en is dan denk ik geen optie. GRRRRRRRRRRRR:evil:

Dus je zou alles moeten backuppen en dan helemaal opnieuw vanaf nul moeten beginnen, dat zou ik doen. Heb je hier dan nooit bericht van gehad.

Chopra een goed weekend trouwens.

Dank voor alle info (en moeite!) Manamana :thumb:

Heel gedoe he. Primair is de 1 TB opslagruimte, gebruik ik als backup nu.
Durf het eigenlijk niet aan om iets te gaan verwijderen. De openbare foto's zijn gewoon mooi/prima.
Ik had het wel best willen uitbreiden, vandaar o.a. mijn vraag.

Wel eens een bericht van ontvangen, maar toen deed ik al een tijd niets meer met Flickr plus het leek niet urgent genoeg.
Weet ook niet meer exact wat die (2x) mail inhield.

Even laten bezinken...;)

Ook een fijne zondag nog!

Ook een fijne zondag nog![/QUOTE]

Oeps, ik zie inderdaad dat het zondag is. Snel in mijn mandje nu. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan