Flikkerend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Als ik een game aan het spelen ben (bv. GTA III, vice city, Fifa) dan begint tijdens het spel het beeld heel erg te flikkeren. Bij fifa heel erg, bij GTA iets minder. En bij tactical ops helemaal niet. Dan heb ik bij die laatste ook het minste geheugen nodig.

Ik heb een NVidia 5200 fx 128mb
512 MB Ram geheugen
Ik draai een AMD Athlon XP 2800+

Maar aan het geheugen zou het niet moeten liggen. Lijkt me genoeg en ik heb sinds ik deze pc heb (1 jaar) nog nooit problemen gehad.
Alleen een maand geleden ongeveer had ik dat mijn pc steeds uitviel bij het laden van bv. een nieuwe stad bij the sims 2. Maar toen had ik mijn driver van mijn kaart geupdate en toen was alles verholpen.

Iemand een idee?

Hij staat inderdaad maar op 60hertz.

Maar ik heb even gekeken.
Het probleem treed alleen op als ik mijn pc opstart. Ik speel eerst een tijdje tactical ops (soort counter strike maar dan single player) als ik dan een van die spellen start flikkert hij. Maar als ik dan weer opnieuw opstart en eerst bv. GTA speel doet alles het gewoon normaal.
Tactical ops is het spel dat bijna geen geheugen nodig heeft. 8mb video geloof ik en 128 Ram.

Maar ik zal hem even op 75 Hertz zetten.

Mocht dat niet helpen dan kan het heel goed zijn dat je videoplank te warm wordt, enig idee hoe warm die wordt/is/blijft?

Die optie was ook al aan komen waaien met het andere probleem (dat pc steeds uit viel) ik heb toen speedfan gedraaid. Maar geen overdreven hete temperaturen. Alle drie tussen de 30 en 45 graden. Ook na het gamen kijk ik regelmatig maar dit valt erg mee. Ik heb nog nooit 50 graden zien staan.
Wel kun je zien met speedfan hoe hard je fannetjes draaien. Fan01 gaat nu ongeveer 3500 RPM. Maar fan02 gaat nu 0000RPM. Maar toen ik dat de vorige keer melde zij iemand dat foute meldingen regelmatig voorkomen.....

Dat klopt op zich wat je zegt, als de fan geen toerenregelaar heeft of hij er simpelweg niet is is dat geen enkel probleem! En gezien je temperaturen kun je volgens mij wat ik zei ook wel uitsluiten.

Wat je ook nog eens zou proberen (weet niet hoe ver je kennis reikt qua pc's) is een geheugenstripje eruit halen, kijken of alles draait en blijft draaien en dan eens het andere stripje uitproberen. blijft de comp de problemen houden kun je ook uitsluiten dat je intern geheugen slecht is..

Maar misschien belast je je voeding wel te zwaar? Het kan zoveel wezen...

Maar het is dan wel raar dat het alleen optreed als ik Tactical Ops heb gespeeld. Dan zou je toch denken dat het juist niet in de hardware zit......

Ik heb wel de kennis om het bankje er uit te halen, maar doe dit liever niet....... Ook heb ik niet de beschikking tot meerdere geheugenbankjes.

Geplaatst door Rick_Klein

Als ik een game aan het spelen ben (bv. GTA III, vice city, Fifa) dan begint tijdens het spel het beeld heel erg te flikkeren. Bij fifa heel erg, bij GTA iets minder. En bij tactical ops helemaal niet. Dan heb ik bij die laatste ook het minste geheugen nodig.

Je schreef dat het juist niet optreedde als je to speelde, maar goed. Het kan in veel dingen zitten daarom zocht ik met je mee. Heeft het aanpassen van je bitrate voor je beeldscherm niet geholpen?

Als ik TO speel treed het probleem ook niet op, maar het treed op bij de game die ik ga spelen na TO. Als ik bv. eerst GTA VC speel is er niks aan de hand. Als ik na VC TO speel is er ook niks aan de hand. Maar als ik na TO weer VC, of Fifa, of wat dan ook speel, flikkert het beeld heel erg....:confused:

Maar de aanpassingen van de bit rate hebben inderdaad niet geholpen.

Het is een erg vreemd probleem. Zou het zo een,twee,drie niet weten. Misschien dat iemand dit leest en denkt, he dat probleem ken ik...

Begreep eerst uit je verhaal dat hij het bij het tactical ops niet deed en bij de zwaardere spellen wel, wat zou kunnen duiden op een slechte hardware-afstelling. Nu je zegt dat ie het alleen doet na het spelen van TO wordt het steeds vreemder:confused: ! Ik ga er van uit dat je (uiteraard) al hebt geprobeert TO eens opnieuw te installeren, en je TO al meerdere keren hebt gepatches...

Suc6 met je probleem, ik haak af:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan