Flikkerend beeldscherm (of problemen met computer zelf?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter sadaf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sadaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2012
Hallo,

Ik heb nu al een paar dagen een probleem met mijn dell inspiron dekstop (531). Hij lijkt normaal te starten, en ik kan ook inloggen. Maar na 5 minuten werken op de computer verschijnt een flikkerend beeld van alleen maar verschillende kleuren door elkaar heen, een soort raster lijkt het wel. Het originele beeld waar ik mee aan het werk was zie je dat niet meer door die kleuren heen. Vaak zet ik de computer dan uit door lang op de uitknop te drukken. Dan start hij vaak ook normaal op, maar na een paar minuten doet het zelfde probleem zich voor.

Ik heb ook al de computer aangelosten op een oudere monitor die ik nog had staan, zelfde probleem doet zich voor. Ik vraag me af, iemand enig idee wat er mis is? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb deze computer namelijk heel hard nodig.

Alvast bedankt.

Groeten,

sadaf

Dit klinkt als oververhitting. Check de temperaturen met Speccy en post ze hier:thumb:!

Als het inderdaad een probleem met een videokaart is, kan ik dat dan zelf oplossen? Of moet ik dat echt door een reparateur laten doen? Hoeveel zou dat ongeveer kosten?

Als de videokaart kapot is (wat me sterk lijkt) en je doet geen zware dingen met je PC (gamen), heb je aan een videokaartje van €40,- genoeg. Deze kun je zelf monteren. Ik denk toch echt dat dit artifacts zijn omdat de videokaart oververhit raakt. Post die temperaturen eens.

denk ook eerder de videokaart. dit verschijnsel kan ook komen door een van de kondensators die begint open te puilen. heb dit ook voorgehad
die kondensators kun je in principe zelf vervangen, alleen moet je veel kennen ervan om te weten wat te kopen en hoe het te doen

okee, ik zal in ieder geval zo snel mogelijk de temperaturen posten
Ik merkt trouwens dat nu de tijd tussen het uitvallen langer wordt. In plaats van dat het beeldscherm 5 min na opstarten gaat flikkeren, gaat het nu om de twee, drie uur. Wat zegt dat?

misschien is de fan op de kop van de heatsink een beetje droog waardoor hij soms snel en andrs traagv ddraait dat tot temp.verschil lijdt
misschien een droge as van fan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan