flikkerend scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Het scherm knippert regelmatig, ook zie ik dan dunne witte (verlichte) streepjes. Een andere pc aangesloten gehad waarbij het probleem zich niet voordeed!
Deze pc vandaag nog een nieuwe installatie van Vista gemaakt omdat ik dacht dat dat wellicht zou kunnen helpen, maar helaas probleem nog steeds aanwezig.
Iemand raad?

Wat staat bij jou in het door mij omcirkelde vak? Te bereiken middels een rechtermuisklik op het buroblad, dan 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen', dan 'beeldscherminstellingen'.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Algemeen PnP beeldscherm op standaard VGA grafische adapter.

Dus ik moet zeker nog de juiste drivers installeren?
Ik had wel een driver voor de monitor gedownload (Acer AL1914), maar lukt niet verder.
Ik moet dus ook de juiste driver voor de grafische kaart downloaden.

Ik zal het proberen.

Bedankt (eigenlijk wel een beetje stom he)

Stom? Welnee, ik post alleen een vraagje en vervolgens beantwoord jij mijn vraag en door jouw eigen antwoord op de door mij gestelde vraag, heb je tevens je eigen vraag benantwoord.

Probleem niet opgelost! Heb steeds gezocht naar juiste drivers, niet gelukt. Toen via uitvoeren achter de volgende naam gekomen: Chiptype VIAP4M800PRO en daar een complete driversset voor gedownload. Maar niet het gewenste resultaat. In mijn hardware menu staat hetgeen in de bijlage is te zien. Misschien dat iemand weet wat nu?hardware 1.jpghardware 2.jpghardware 3.jpg

Ik had het volgende bestand gedownload: VIA_HyperianPro_V524A

Je moet 't anders aanpakken : download éérst vanaf de website van de fabrikant de chipset (moederbord) drivers. Ik vermoed dat het daarna wel in orde komt. In die chipsetdrivers zit nl. ook video ondersteuning voor de onboard chip.

Installatie van moederborddrivers ná een verse Windowsinstallatie is sowieso altijd aan te bevelen (een must). Ben je trouwens uitputtend bij Microsoft update geweest om je systeem te updaten (mogelijk wel 8 keer achter elkaar?) Doe dat dan óók eerst even.

Alle microsoft updates windows uitgevoerd. Zal je advies opvolgen en de moederboard drivers downloaden. Ik heb wel een cd van Asus P5VDC-mx serie VIA P4M800 Pro chipset cd maar die pakt het systeem niet.

Krijg melding: no support for this OS version: WNT_6.OP

Ai, als dan op de website bij dat type géén specifieke drivers voor Vista staan vermeld dan zou het zomaar kunnen dat sommige dingen nooit goed komen. Wat niet wil zeggen dat je zomaar wat drivers niet zou kunnen proberen, maar het zou een slecht teken zijn als de fabrikant voor bepaalde hardware geen Vista bij de drivers heeft staan en het feit dat die moederbord CD niet wil laden met die OS melding én gelet op het feit dat je een onboard videochip hebt, doen vermoeden dat..............

Laatst bewerkt:
OK dan maar geen vista. Ik heb de orginele cd hoor. Maar goed als dit niet goed werkt dan maar opnieuw een schone installatie met de product recovery cd's (met xp dus) en eens kijken of dat wel helpt. Ik heb de pc er toch alleen maar extra "bij".

Gelet op je startbericht waarin je vermeldt dat de monitor op een andere machine goed werkt, doet idd. vermoeden dat de video ondersteuning op je moederbord voor Vista niet geregeld is.

je zou ook een goedkope videokaart kunnen kopen die wel door vista word ondersteund. :)

Ja is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik probeer nog even het volgende bestandje dat ik (via google gezocht naar driver P4M800PRO voor vista) heb gedownload:

P4M89_win2kxpvist

Zie de bijlage, zou dit iets kunnen zijn? Alleen is het een ROM bestand. Hoe installeer ik dat dan verder?

Lijkt mij niet, want de fix betreft er een voor issues met Ati (AMD) kaarten en die zit er bij jou niet in?

Ik heb het toch maar opgegeven. Eerst nu een schone installatie met xp, dan flink updaten en hopelijk is dan het probleem opgelost. Ik zie trouwens tijdens de installatie wel hetzelfde probleem.

Dan zou je bijna gaan dingen aan defecte onboardchip. Kun je niet ergens een videokaartje lenen om uit te testen of het moederbord met een externe kaart wel signaal naar de mionitor stuurt?

Het installatiescherm lijkt nu rustig. Een andere videokaart is wel een optie. Ik heb nog een oude pc staan. Wacht even de complete installatie af en laat dan weer wat van mij horen. Bedankt zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan