Flits van Olympus FE-230 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Total Eclipse

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Hallo,

ik heb sinds een jaar een Olympus FE-230 digitale camera. Het hele jaar ging alles perfect, maar sinds 2 dagen doet opeens de flits het niet meer. Er zit dezelfde batterij in als gewoonlijk (Li-Ion batterij) en ook dezelfde geheugenkaart (XD 2 GB Type H). Heb verder ook niks aan de instellingen veranderd.

Symptonen:
* Flits werkt niet meer, ook als ik de flits zo instel dat ie bij elke foto zou moeten flitsen.
* Krijg links bovenaan op het display telkens een groen bolletje en een rood "bliksempijltje" te zien (dit heb ik in het hele 1e jaar nooit gezien).
* Rechts onderaan op het display staat plotseling een blauwe balk die ik nooit eerder heb gezien. Via internet ben ik erachter gekomen dat dit de "memory gauge" is. Ik snap niet waarom deze balk na een jaar opeens verschijnt en waarom hij blijft staan (de XD-geheugenkaart is immers helemaal leeg).

Wat ik al heb geprobeerd:
* Andere XD-geheugenkaart getest om te achterhalen of het misschien aan de kaart ligt (geeft dezelfde problemen).
* Hele camera teruggezet op standaard fabrieksinstellingen (geen verandering).
* XD-kaart geformatteerd (geen verandering).

Filmen gaat nog steeds zoals vanouds met de camera. Foto's nemen gaat wel nog, maar de flits werkt dus niet meer.

Weet iemand hoe ik de problemen met de flits en de "memory gauge" kan oplossen?

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan