floddericonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

André Klaver

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Berichten
1.301
Na herinstallatie van win98se heb ik alles weer keurig op orde. Behalve de iconen rechts op de taakbalk. Die zijn rafelig, flodderig, met vage kleuren en spikkels alsof er een hele lage resolutie en/ of kleurinstelling voor geldt. De andere iconen op het bureaublad en de standaardknoppen zijn keurig.
Het is geen dringend probleem, alleen geen gezicht. Wie weet hoe ik dat kan verhelpen?
 
Oplossing

Misschien heeft je computer te lang aan gestaan.

Of er is iets verkeerd gegaan bij het installeren.

slk300
 
Hallo.

Kijk eens bij je instellingen van je videokaart staat tie wel op Hoogst (32 bits) ??
Grt oswaldo
 
nieuwste video kaart drivers downloaden?/herinstaleren?
Eerst een lagere resolutie proberen dan weer de standaard one
 
Ik ben nooit zo bezig met de hardware. Waar moet ik die instellingen voor de videokaart opzoeken?
 
Geplaatst door André Klaver
Ik ben nooit zo bezig met de hardware. Waar moet ik die instellingen voor de videokaart opzoeken?

rechtermuis klik op buroblad/eigenschappen en dan instellingen aan klikken , daar staat het wel.

Ik denk ook dat je ff de laatste drivers van je videokaart moet downloaden en installeren . ( aangezien om 98 gaat :)).
 
Laatst bewerkt:
Staat je computerscherm misschien dag en nacht op? Of is het een oudere monitor die veel in standby staat? Dan helpt het wel eens om hem altijd compleet af te zetten.

Een andere mogelijkheid is dat de drivers van je videokaart niet/niet goed zijn geïnstalleerd! Heb je dit nagekeken? Dat kan door in je apparatenbeheer (config scherm) eens te kijken bij beeldschermadapter. Is daar alles ok, of staat er een kruisje of een vraagteken bij? Staat daar de naam van je videokaart vermeld, of gewoon standaard beelschermadapter?
 
Ojan, wat jij noemt is allemaal in orde. Maar wat die drivers betreft (zei Oswaldo ook al), ik ben al even wezen zoeken. Moet overal betalen. Klopt dat of....?
 
Drivers zijn een essentieel onderdeel van de videokaart! Een videokaart verkocht zonder drivers... Is hetzelfde als een auto verkopen waarvoor geen brandstof bestaat!

Kan je ons vertellen welk merk en model videokaart er in je pc zit? Dan kijk ik straks eens rond...
 
André Klaver,

Zorg altijd voor het formatteren van de pc dat je alle drivers hebt (videokaart, geluidskaart etc.).
Zet ze op cd of een floppy zodat je ze de volgende keer weer makkelijk kunt gebruiken, want mensen denken daar niet aan totdat ze na het formatteren opeens geen drivers hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan