Floppy drive Fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chileno

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
12
Ik heb met een loterij een computer van school gewonnen die in de oude mediatheek gebruikt werd..
Die kreeg ik compleet met windows, maar op een zekere dag geeft ie na het netwerk wachtwoord te hebben gevraagt een fout melding van explorer..
Ik kan dus niet meer in windows komen..
Ik wou dus de c schijf gaan formatteren maar die floppy drive leest me opstart diskette niet!
Bij nader navrag blijkt de a schijf te zijn geblokkerd tegen laden omdat kinderen troep vanaf floppies op de pc laadde toen ie nog gebruikt werd in de mediatheek..
In de bios heb ik ook al wat 'enabled' waarvan ik denk dat dat het is maar nu geeft ie, als ik de floppy wil laden, aan 'floppy disk fail' en de hij geeft een heel raar geluid.. Alsof ie niet goed zit ofzo..

Wat doe ik fout en hoe kan ik alsnog de c-schijf formateren en windows opnieuw installeren??

Bij voorbaat dank...
 
Typ bij de prompt eens b: en geef dan een enter.
Kan zijn als je wisselt dat die hem dan wel leest
 
In het BIOS moet het een floppydrive 1.44 MB 3.5" zijn. controleer dat eens. Controleer ook de bekabeling eens.
 
1.44 MB 3.5 in , dat klopt.. Maare moet ik em perse via opstardiskette doen , kan ik em niet vanaf cd gelijk doen.. Btw hoe kom ik in prompt want na die 'floppy disk fail' kan via f1 continueren maar dan gaat ie gewoon weer windows proberewn opstarten en kom ik weer bij de fout melding..

Bij voorbaat dank!!
 
PC zal, als er geen andere bootmedia gevonden wordt, telkens terug gaan naar de diskette. Die werkt telkens niet en dus krijg je een foutmelding. Controleer de bekabeling.
 
Het kan zijn dat je floppy niet goed (meer) is.
Probeer eens een nieuwe te maken.

PS opstarten vanaf een CD kan alleen wanneer de bios dit ondersteunt en zal op dezelfde plek als het opstarten met floppy moeten staan.

De groeten,
Mark
 
Hoe kan het ook anders..
Floppy drive is dus gewoon stuk..
Toch bedankt voor het mogelijk verhelpen van het probleem...
Deze kan dicht, maar ik heb er weer 1 geopend met het daarop volgend probleem..

Chaooooooo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan