floppy driver doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijn.berg

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2003
Ik heb de floppy driver aangesloten op m'n pc maar hij doet het niet. Bij apparaatbeheer geeft hij wel aan "dit apparaat werkt correct"
In de bios staat ie wel ingeschakeld en de draadjes zitten goed (volgens mij). Het lampje brand niet als de pc aangaat maar draai ik de breede stekker achter m'n floppydriver verkeerd om dan blijft het lampje branden van de floppydriver en dat wil zeggen dat het stekkertje verkeerd zit als ie blijft branden.
Mijn besturingsprogramma is Xp pro.

Welke opties kan ik doorlopen om het probleem op te lossen??

BVD
groetjes
mario

floppy drive

Ik weet niet of er eerder een flop.drive erop heeft gezeten maar dat kan ik morgen wel navragen of dat zo is.
In de BIOS staat de floppy in iedergeval ingeschakeld.
Als de flopdrive er niet op gezeten heeft wat moet er dan gebeuren om dat dan te realiseren dat ie er wel op kan??
Moet er dan iets op het moederbord veranderd worden?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

BVD
mario

Al zou er nooit een floppy drive aangesloten zijn geweest, maar het kan wel op het moederbord aangesloten worden, dan kan deze in het Bios uitgeschakeld zijn.

a: staat in de bios ingeschakeld

in de bios kun je ook driver b inschakelen. Nadat ik ze alle twee heb ingeschakeld (a +b) en ik druk nadat ik de pc weer heb opgestart op station b dan begint het lampje te branden maar hij leest niets ik krijg telkens de melding "plaats een diskette of een ander medium in b"
Formateren doet ie ook niet. Als ik in de bios alleen b inschakel doet ie ook niks dan is er helemaal geen station meer aanwezig op de pc.
Wat zal dat toch kunnen zijn?
Hij zou het toch gewoon moeten doen zou je zeggen maar nee, niks.

Ik hoop dat iemand nog suggesties voor me heeft.

bvd

groetjes Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan