FLOPPY kabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivano33

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
hey

Ik heb nu een voeding met 2 FLOPPY kabel aansluitingen (ik weet verder niet of ik ze gebruik) , maar is dit nou ook een vereiste voor een nieuwe voeding?

Een vereiste is het natuurlijk niet, als je geen floppy-drive meer gebruikt. Sommige fan controllers maken ook gebruik van dit soort aansluitingen. Ik heb net een nieuwe voeding aangeschaft en daar zit gewoon nog zo'n aansluiting op.

Laatst bewerkt:
ok thx

ik geen floppy drive dus ik a er maar vanuit dat iker nu 1 gebruik voor m'n fan

En ik heb nog een vraagje

Moet je bij een nieuwe voeding nou goed letten op je output connectors, want over het algemeen zijn die kabels toch hetzelfde? (de voeding die ik wil gaan kopen is een OCZ StealthXStream 500 watt) met verstelbare 6 en 8 pins enz. voor oude en nieuwe systemen

De volgende kabels heb je grofweg:

ps_701ax2_4_big.jpg

Waarbij de 6pins pcie-kabel opgevolgd is door de 6+2 (soms keihard 8) pins kabel:
37542_mini.jpg

Van deze kabels hoef je bij nieuwe voedingen eigenlijk alleen op de PCIe-kabels te letten en de 4+4 P4-stekker. De rest is vrij standaard.

De 4+4 is simpel: de meeste moederborden hebben alleen een aansluiting van een 4pins kabel, maar sommige moederborden hebben een 8pins aansluiting. Vaak hoef je dan nog niet perse een 8pins aan te sluiten, maar als je toch een goede nieuwe voeding koopt, dan kan je er maar beter voor zorgen dat er een 4+4 kabel bij zit.

De PCIe is ook een punt. De 6+2-kabel is de nieuwe versie. 6 is de oude versie.
Probeer er voor te zorgen dat er minimaal 1 6+2-kabel bij zit.

Zit er hier een P4 4+4 stekker bij? (ik zie alleen 2 aparte 4)

1 x voeding 24-pins ATX met afneembaar 4-pins deel
1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector
2 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel
4 x 4-PIN interne voeding
1 x 4-PIN mini-stroomconnector
2 x 15-pens seriële ATA-voeding

Laatst bewerkt:
Die heeft geen 4x2, maar alleen een gewone P4-stekker.
Klein minpuntje dus.

Maar het heeft wel 2 8-pins pci-express-kabels.

http://tweakers.net/pricewatch/161414/cooler-master-real-power-m520.html#tab:prices
Heeft wel 2 4pins, maar alleen 1 8-pins pci-express (+2 6-pins)

Het verschil is dus klein.
Als jij denkt dat de kans groot is dat je de komende jaren alleen de videokaart gaat vervangen, dan de OCZ nemen. Anders kan je misschien beter de Cooler Master nemen.

(het verschil is sowieso klein: De voeding zonder minpunt zal ook gelijk een stuk duurder zijn :cool:

En hoe zit het met molex aansluitingen voor koelingen?

is daar een andere naam voor als uitgang stekker bij een voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan