fluitend piepend beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo, ben in het bezit van een 17 inch Lite-on vlak beeldscherm( geen LCD) van ongeveer 3/4 jaar oud. De laatste tij heb ik last van een ontzettend hoge pieptoon. Als ik 'm even uitzet en daarna weer aan is de pieptoon er nog steeds, als ik 'm langere tijd uitzet is ie verdwenen. Ra ra wie weet raad cq oplossing. Bedankt voor eventuele reacties. Greg.

Komt meestal door stof. Dit gaat tussen de wikkels en condensators zitten, en zorgt voor dit geluid.

Hallo

Inderdaad niet veel aan te doen .

Zijn meestal de wikkelingen van de lijntransfo die je hoort.

Of...leren mee te leven , of ....garantie inroepen en zeggen dat je "zot" wordt van dat kabaal.

De meeste leveranciers geven 1 jaar garantie , enkele zelfs 3 jaar on-site , dus even navraag doen.

Een nee heb je altijd , maar een ja kun je krijgen....

Peter

resolutie en refreshrate wijzigen

Bij mij hielp het om de resolutie te wijzigen. Het piepen kwam alleen voor bij 1024x768...

gr. Kenneth

Inderdaad dat de resolutie een prbleem kan geven, wel vreemd dat het niet meteen begint....
Ik denk dat zeker dat er mischien wel veel stof oplegt....
Kun je inderdaad maar twee dingen doen, of garantie, of twee dagen uit het stopcontact houden, open maken en de stofzuiger erop zetten.

Daarna een beetje cleaner erop en als nieuw is hij weer.

Hallo

Uiteraard helpt het om de resolutie te verlagen....de monitor is minder belast .

Let wel ....cleaners verlagen de isolatieweerstand (zeker bij hoogspanning.....) en het openen v/d monitor ---> waarborg ...njet.

bij een ietwat oudere monitor kan het helpen om de lijntransfo de demonteren en die te drenken in "speciale" isolatie vernis..."

Peter

Cleaners

Persoonlijk houd ik ook niet van cleaners, of je moet echt geld over hebben en eens een knap middel kopen van een knpa merk, deze bieden dan ook garantie op gebruik van het goedje, zoals absoluut geen aantasting van print banen etc.

Daarbij zeg ik dat een goede stofzuiger en een knap borsteltje het altijd het beste doen.
Wees maar gewoon voorzichtig....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan