Fn toets op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mekkie

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van sony en daar zitten van die mooie Fn toetsen op.
Werken deden ze wel toen ik nog met de XPhome werkte die op de sony restore cd stond.
Maar omdat er veel te veel onnodige software in die backup van hun zit heb ik besloten om een schone installatie van XP home erop te zetten vanaf een originele XP cd.
Dit werkt gelukkig perfect met alle drivers alleen de Fn toetsen krijg ik niet meer aan de praat.
Er is ook geen driver of utility geleverd door sony voor deze toetsen.
Het belachelijke advies van de sony helpdesk luidt, je raad het al, doe de restore cd er maar in dan werkt het wel.
Leuk van ze maar dan heb je meteen wel een XP installatie die maar liefst 6gigabyte inneemt!!!!!!!
Terwijl als ik kaal installeer niet meer dan 1,5gigabyte nodig heb en dan alleen de benodigde software erbij hoef te zetten.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Het is een sony vaio pcg-fr315s laptop.

Groetjes Mekkie

Ik heb de sony fx 701 en daar is dat het zelfde,niks aan te doen dan he.

Toch triest

Is toch triest dat ze zomaar een stukje hardware in de vorm van extra toetsen erbij zetten en je vervolgens gewoon in de kou ermee laten staan m.b.t ondersteuning ervan.
Je zou ze eigenlijk voor de rechter moeten sleuren met zo'n mentaliteit, maar helaas is het nederlandse rechtssysteem alleen maar gunstig voor criminelen en wanpresteerders en niet voor "slachtoffers".

Groetjes Mekkie

helaas

Beste Maestro12,
Ik heb ook op de vaio-link gekeken en die toetsenbord drivers die jij bedoelt zijn helaas van losse sony toetsenborden.
Die wat wij nodig zouden hebben vallen onder de PCG reeks (van laptops) en op die downloadpagina heeft sony alleen maar 1 driver staan, die van het modem.
De rest moet de gebruiker maar zelf van zijn harddisk afhalen (zolang ie tenminste de restore cd van sony op zijn HD heeft staan).
Van de bijgeleverde dvd-rom kun je zo geen drivers halen omdat die in een of ander gecomprimeerd en gecodeerd formaat zijn opgeslagen.
De driver voor de Fn toetsen hebben ze wel heel gortig weten te verbergen, die vindt je gewoon niet.
Volgens mij hebben ze die in windows geinstalleerd en toen een image van windows gemaakt (zoiets als driveimage van powerquest) en die op de restore dvd gezet.

Maar toch evengoed bedankt voor je tip.

Als nog iemand iets weet, heeeeel graag.

Groetjes Mekkie

driver progje

Hallo allemaal,

Ik heb wel een fijn programma gevonden.
Als je de originele configuratie erop hebt staan dan kan je met het programma mydrivers 2.21 een backup maken en die dan gebruiken in je nieuwe setup.
Ook handig voor als je windows een gewoon overnieuw wilt installeren.

Bij mij werkte het in iedergeval.

Groetjes Mekkie

lang geleden

Hallo,
ik heb net een nieuwe Sony laptop en precies het zelfde probleem, maar kan de genoemde driver nergens vinden. He jij die nog en kun je die mailen? Bedankt

Hallo,
ik heb net een nieuwe Sony laptop en precies het zelfde probleem, maar kan de genoemde driver nergens vinden. He jij die nog en kun je die mailen? Bedankt
Ik hoop voor je dat het nog lukt, want je kickt een behoorlijk oud topic omhoog.

Fjn toetsen Sony laptop

Had hetzelfde probleem bij laptop van 'n vriend, alles via internet uitgezocht, alles zelf geprobeerd en uiteindelijk zelf de oplossing gevonden, heel eenvoudig maar wel effectief:
Start je laptop en ga in de Bios (via Del of zoals anders aangegeven), ga naar het tabblad waar instellingen van Keyboard staan, bij de meeste sony laptops staan 3 mogelijkheden, probeer de anderen die nu niet staan ingesteld en start de laptop opnieuw op.
Zo goed als zeker werken de Fn toetsen weer!
Het kan nog wel zijn dat het toetsenbord niet op Vs Internationaal staat maar dat is waarschijnlijk geen probleem om dat zelf goed te zetten.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan