Fn toetsen werken niet meer goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timeleaper

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo,

Ik wist niet precies waar ik een vraag als deze moest posten, dus als ik verkeerd zit gelieve dit eventjes te melden maar ik wil alsnog mijn vraag uiteindelijk wel beantwoord krijgen. Als dat kan (;

Mijn probleem is als volgt: ik heb een Asus laptop en alles werkte goed, op de Drivers soms na - dat is overigens opgelost, maar nu beginnen de Fn toetsen ook nog eens vreemd te doen. De toetsen F10 t/m F12 doen het niet en juist die gebruik ik het vaakst, ze zijn voor het volume. De rest doet het wel allemaal goed en ik heb al wat dingen opgezocht op internet maar kon geen oplossing vinden. Weet iemand hier toevallig hoe ik dit probleempje kan fixen? Want iedereen kan geloof ik wel snappen dat het langzamerhand irritant begint te worden als je het iedere keer met de hand moet doen ;p

Mvg,

Noor.

Komen twee dingen bij mij op: 1) wellicht zijn de toetsen gewoon stuk (dus niet per se de fn functie, als de andere knoppen wel werken)
2) "alles werkte goed, op de Drivers soms na - dat is overigens opgelost": Sommige fabrikanten maken het mogelijk dat je zelf andere functies aan de Fn toetsen kan toewijzen. Het zou dus kunnen dat ze blanco zijn gegaan nadat je er andere/nieuwe drivers op hebt gezet.

Nou, ik heb er geen nieuwe Drivers in laten zetten. Ik moet nu gewoon werken met netstroom eraan, maar ik ben van plan ergens in de toekomst gewoon een echte computer aan te schaffen; is veel fijner van wat ik ben gewend, maar ik moet daar nog voor sparen dus dan moet deze laptop nog wel zo functioneel mogelijk blijven werken. Wat hij jammer genoeg gewoon niet in alle opzichten doet.
Echter denk ik niet dat ze kapot kunnen zijn, ik heb er ook al onder geblazen; misschien dat er een kruimeltje onder zat. Hoewel ik niet achter mijn pc eet, maar soms kijkt mijn zus er eventjes achter en die eet wel degelijk achter de computer. Waarom ik denk dat ze niet kapot kunnen zijn: omdat ze de dag daarvoor nog uitstekend werkten en ik er gewoon hetzelfde mee ben omgegaan als voorheen etc. Het lijkt me stug dat ze dan ineens kapot kunnen gaan, misschien dat het signaal verstoord is of zo? Want ik zag wel dat meerdere mensen problemen hadden van gedeeltelijke Fn toetsen die niet werkten, maar ik snapte de oplossing die werd gegeven iedere keer niet echt.

Of ze überhaupt werken. Druk op f10, en dan enterknop in je browser (Activeert de menubalk in het actieve programma). Als er dan niets gebeurt dan is de toets gewoon stuk (want dan gaat de fn functie ook niet werken)
Het kan echter ook zo zijn dat er softwarematig iets niet klopt. Dan zou ik je aanraden om de drivers te vernieuwen. Deze kan je op de ASUS site of elders vinden.
Vermeld even welk model je hebt, wellicht kan ik wel helpen met zoeken.

Als ik F10 + enter indruk krijg ik inderdaad wel dat menuutje, dus dat geeft dan aan dat hij nog gewoon werkt. Want ik had al het gevoel dat hij nog wel werkte, voornamelijk omdat het alleen om de knopjes ging met het geluid. Als het er nou één was geweest had ik het ook als een verloren zaak gezien; kapot knopje dus.

En ik snap niet echt veel van de ASUS site, dus als je me zou kunnen helpen met zoeken zou ik dat erg waarderen. Ik had het probleem dat als ik iets intypte bij de ASUS site hij iedere zei dat er geen dingen waren gevonden of zo? Ik snapte het in ieder geval niet.
Model.. Ik weet dat het ergens achter op je laptop moet staan, maar ik weet niet meer precies waar. Ehm, kan dit een model zijn: K52D ?

Dat is een begin, maar ASUS geeft twee modellen aan. Daar moet je het juiste model kiezen. Vervolgens aangeven welk systeem je draait (Rechtermuisklik Computer geeft aan x86 of x64. x86 = 32bit en x64 = 64bit) Dan staat onder others de driver voor de toetsenbord ;)

Succes

Er zijn twee versie downloads: Global (DLM) of Global? Mijn broer zei dat het niet echt veel uitmaakte, maar ik durf het niet zeker te zeggen; want hij zegt wel vaker dingen en dan kloppen ze vervolgens niet. Is er enig verschil? En welke is het best voor mij om te kiezen?
Ik heb trouwens een K52DR en 64bit, mocht dat wat uitmaken voor die downloads (;

EDIT: Ik kwam er zelf achter wat het verschil tussen de twee was en pakte Global. Ik deed gewoon alles zoals erop stond en toen vroeg hij om opnieuw op te starten, dit deed ik, en daarna deed hij het nog steeds niet. Ik heb gelijk gecheckt op de knopjes echt niet kapot waren, maar ze deden het gewoon weer. Heb ik nu dan toch iets fout gedaan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan