'Focus lost to update.exe' in MPC, gelinkt aan data.js, gelinkt aan wscript.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

JrnBalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2013
Hallo.

Ik ben een grootgebruiker van Windows Media Player Classic (met K-Lite codec pack), series e.d.

Nu ervaar ik de laatste dagen dat deze speler vaak 'uit fullscreen wordt getrokken' waarna er in MPC onderin een melding gegeven wordt: "Focus lost to update.exe". Wanneer ik dan ctr+alt+del doe zie ik update.exe *32 (Mozilla Corporation) staan in de processen. Beeindigen kan, maar het start zichzelf weer op. Het bestand lijkt zich te bevinden in Program Files/Common Files/sysobject en heeft een Firefox icoon. Echter heb ik automatisch updaten van Firefox compleet uitgeschakeld.

Ik heb het bestand geprobeerd handmatig te verwijderen, ook dit kan. Maar dan krijg ik bij opstarten een Windows Script Host foutmelding dat update.exe niet gevonden kan worden door data.js (ook in diezelfde sysobject folder). Ook het verwijderen van die data.js kan, maar dan krijg ik bij het opstarten een foutmelding van Windows Script Host dat data.js niet gevonden kan worden.

Ik zie op internet dat het probleem vaker voorkomt, alleen wordt er geen sluitende oplossing gegeven. Ik heb gedacht aan malware of een virus. Ik heb IObit gedraaid, geen resultaat. Ik heb malwarebytes gedraaid, ook geen resultaat.

Is er anders een mogelijkheid om data.js te disablen uit wscript.exe? (het programma van Windows dat automatisch script runt)

Alvast bedankt!

Hallo damnsharp,

Bedankt voor het antwoord! Wordt daarmee voorkomen dat het script wordt gerunned? Ik hoop dat het geen nieuwe foutmelding oplevert ;) Ik ga het proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan