Focus or track error bij DVD brander...??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Zo van het ene op andere moment krijg ik als ikw il branden in Nero op het eind een foutmelding. Iets van een Focus or track error en dat hij het end of burn niet kan voltooien...

by DVD decrypter krijg ik de melding dat hij de lead in niet kan schrijven helemaal in het begin...

alles werkte eerst wel..iemand een idee..?

Is er een manier om het te testen? In system staat namelijk gewoon dat alles werkt...

gebruik je een merk om te branden of heeft je brander ook het probleem als je andere merken . Als je bji verschillende merken problemen hebt, installeer je brand programma dan eens opnieuw. lukt dit ook niet, brand dan eens direct vanuit windows. lukt dit nog steeds niet, probeer eens een firmware upgrade als die beschikbaar is voor je brander. Lukt dit alles niet, dan heb je een zeer grote kans dat je brander kapot is.

hoe weet ik welk merk en type brander ik heb? staat niets op de buitenkant en via System device manager staat er ook alleen maar DVD RW5240

oh wacht..zou dat niet een Ricoh kunnen zijn...?

volgens mij heb je hier een progje voor of niet?

Heb firmware geupdate, en opnieuw opgestart.... dacht dat hij het nu wel deed, omdat hij normaal gezien in het begin foutmeldde...maar nu helemaal op het eind haha..

En bij nero weer een positioning error...

Zou het aan mijn DVD's kunnen liggen? Daarbij gezegd, dat ik er al zon 50 van dezelfde heb gebakken zonder problemen....?

Het branden van een audio cd via mediaspeler lukt wel trouwens

Laatst bewerkt:
hoe weet je dat zo zeker dan? Wil het wel zeker weten voor ik een nieuwe koop haha

Allard zei:
hoe weet je dat zo zeker dan? Wil het wel zeker weten voor ik een nieuwe koop haha

Heb nog nooit zo lang ik bezig ben met branders (dat is al vanaf het begin ervan),de Foutmeldingen die je geeft,het er na weer zijn gaan doen,Helaas

dus het kan niet aan mijn dvd's liggen, ookal heb ik er al van dezelfde mee gebrand?

en mocht het zo zijn welke zou jij nemen:

NEC ND3550 DVD±R/RW Dual Layer OEM Zwart € 44,95
of

LG GSA-4167 DVD±R/RW OEM Dual Layer Zwart € 42,95

Laatst bewerkt:
ach ja ik ga wel een nieuwe halen dan... welke zou jij doen van die twee die ik noemde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan