Focus plaatsen op Excel open file

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Via Access open ik een excel bestand en daarna zal Access worden afgesloten worden via DoCmd.Quit
Alleen blijft de focus op Access staan en hoe krijg ik de focus op Excel waar het geopende bestand wordt geactiveerd?

Code:
Dim objExcelApp As Excel.Application
Dim wbk As Excel.Workbook
Set objExcelApp = Excel.Application
objExcelApp.Visible = True
strFileName="C:\excel_bestand.xls"
Set wbk = objExcelApp.Workbooks.Open(strFileName)
DoCmd.Quit

Klinkt niet logisch en betrouwbaar, met access excel starten en dan access afsluiten.

Werkt hier feilloos.
Je zult meer info moeten geven:

- welke versie van MS Access gebruik je
- welke Windows versie
- heb je andere formulieren openstaan

Plaats anders je toepassing.
Vervang persoonlijke gegevens door testgegevens.

Tardis

Gmorgen

Gebruik Office 365, Windows 10 en geen andere formulieren. Bij opstarten wordt een query gegenereerd en aan de hand van gebruiker wordt een excel bestand aangeboden, strFileName wordt gevuld. Er zijn 200 gebruikers en er zijn tien verschillende excel bestanden. Mede vanwege de gebruikers niet in windows verkenner mogen komen omdat men daar als men echt wil zoeken bestanden kunnen komen wat niet zou mogen. En ja dat mag niet maar goed dat is een ander issue wat eenmaal voor is gekozen. De bedoeling is dat Access windows verkenner uitschakelt en betreffende excel bestand opent. We hebben het geprobeerd met een snelkoppeling maar afdeling ICT weigert mee te werken dus zetten we een Access applicatie welke geactiveerd wordt, query gedraaid en betreffende excel bestand wordt opgevraagd en vervolgens via code geactiveerd. Mocht ik niet de focus op Excel krijgen, geen man overboord het is alleen fraaier. Betreffende Access bestand is eigenlijk 90% intact behalve de query welke vooraf de betreffende variabel: strFileName vult met excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan