Focus terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Zucht. Onderstaand een simpele code. Ik krijg het niet voor elkaar dat als textbox7 minder dan 4 karakters heeft de focus terug te zetten op textbox7.

Als in textbox7 minder dan 4 karakters staan en ik klik handmatig op textbox8 dan werkt het wel, maar zodra ik via TAB doorga dan gaat de focus door naar textbox9.

Code:
Private Sub TextBox8_Enter()
    If Len(TextBox7) <> 4 Then TextBox7.SetFocus
    
End Sub

Ik staar mij blind en weet dat ik iets over het hoofd zie, maar wat?
 
Maak er eens dit van:
Code:
Private Sub TextBox7_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    If Len(TextBox7) <> 4 Then Cancel = True
End Sub
 
Yep dat was hem. Dank je. Ik had wel al met het event Exit bij Textbox7 zitten stoeien, maar dan kreeg ik een foutmelding. Ik had toen niet achter Exit gezet.

Vaag dat het ergens anders dan wel was gelukt. Zal wel met de opzet te maken hebben of ik vergis mij.

In ieder geval bedankt Edmoor. :thumb:
 
Mooi. Dan heb ik nog een biertje verdiend :D
 
Ben al ruim voorzien vanavond. Thanks :D
 
Biertje moet nog even wachten Edmoor... De code is perfect, maar iets te perfect. Ik kan nu de Reset knop niet bedienen. Alles staat geblokkeerd.

Code onder de reset knop:

Code:
    For i = 2 To 7
        Me("TextBox" & i) = vbNullString
    Next i

    Call Standaardweergave
 
Laatst bewerkt:
Te laat. Biertje is er al ;)
Maaruh, Reset knop???
 
Trouwens meteen even stiekum een andere vraag.

Ik ben eigenlijk niet zo fanatiekeling van het gebruik: SendKeys, omdat dit nog wel eens kan zorgen voor problemen.

Soms doe ik dit wel omdat het niet anders kan.

Bijvoorbeeld: .value= Left(Year(Date),2)
Dit komt in een textbox te staan via het event: _ENTER.
Vervolgens moet de cursor meteen hierachter komen. Ik krijg dit telkens enkel voor elkaar met SendKeys "{RIGHT}". Doe ik dit niet dan wordt heel te tekst geselecteerd.

Klopt dit.
 
Ja Reset knop om opnieuw te beginnen bij verkeerde invoer en de standaard waarden terug te plaatsen.

Proost trouwens.... HIPS
 
#9: Dat klopt.
Wat de code in #2 betreft, je kunt dan pas iets anders doen als TextBox7 4 tekens bevat.
Ennuh, aan HIPS ben ik nog niet toe. Huidige conditie is: Nostrovia :p
 
Ach een keertje HIPS mag wel eens hihi.

Bedankt voor #9. Dan is dat inderdaad niet anders.

Voor #2 is er geen andere oplossing dan? Ik wilde deze namelijk wel te alle tijden kunnen gebruiken. Tenminste dat was mijn bedoeling dan.
 
Met die controle bereik je dat TextBox7 niet verlaten mag worden als deze niet 4 tekens bevat. Dat was je vraag en dat is wat mijn oplossing doet. Als je iets anders wilt zal je die controle er op aan moeten passen. * Pakt laatste uit de voorraad nu :eek:*
 
Ga ik daar even mee puzzelen.

De laatste.... O jee dat is niet goed. De avond is nog jong haha. Ik zie dat je net als ik ook in Zuid-Holland woont. Woon je in de buurt van Rotterdam? Dan kun je hier wat krijgen ;)
 
Bedankt voor het aanbod en lijkt me gezellig, maar oom agent zou er een probleem mee hebben als ik nu nog achter het stuur ga, hoewel Rotterdam maar 10 minuten hier vandaan is. En ik heb m'n rijbewijs toch echt voor m'n werk nodig. Ik ga zo dus maar lekker onder de wol :)
 
Tja die gasten plukken je kaal als zij dat kunnen doen. Rijden en alcohol gaan niet samen. Ben ik ook tegenstander van. Heb mijn rijbewijs ook nodig voor mijn werk, maar als er nu een storing binnen komt dan stuur ik een storingsmonteur. Dat "voordeel" heb ik dan weer. Ik hoef er dus zelf niet op uit.

Mag ik brutaal vragen waar jij dan ongeveer zit, want ik woon in een gemeentedeel ten zuiden van Rotterdam. Dus die 10 minuten voor jou kunnen ook langer zijn.
 
Ik heb zelf een tijd voor de politie gewerkt en als "plukken" zien de streetboys dat zeker niet. Daarnaast vind ik dan een ieder met teveel drank op achter het stuur vandaan geplukt mag worden, waarbij "geplukt" wat mij betreft in meerdere opzichten mag worden opgevat. Locatie is Nieuwerkerk, dus 10 minuten zou maar zo kunnen kloppen :)
 
Trouwens die code van jou. Op zicht is dit niet erg, maar is het wel mogelijk om met aanpassing van de code op een bepaalde manier wel terug te gaan naar een vorig ingevulde textbox waar een fout in staat?

Ik vind de code toch wel erg hard namelijk. Ook omdat de focus er niet meer af kan.
 
Als je die code eindigt met Cancel = False en er alleen een melding over geeft in een Msgbox kun je weer doen wat je maar wil.
 
Tel er dan voor jou maar dan maar 10 minuten bij op. Hoogvliet om precies te zijn.

Hmm oud "collega" lees ik dus. Gezellie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan