Focus van subform halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hoi,

Ik ben bezig een menu te maken waarbij ik bovenaan een formulier een aantal knoppen wil platsen, op het moment dat je op de knop staat komen de bijbehorende keuze's al een "drop-down" tevoorschijn, de drop down is een subformulier die weer verdwijnt als je de knop verlaat.

Op het moment dat je een geldige keuze maakt is er niets aan de hand, het probleem ontstaat als je een "uitgegrijsde" knop hebt proberen te selecteren of ergens anders op het subform hebt geklikt en vervolgens van het subform afgaat en naar het hoofdform beweegt, daarachter zit een stukje code die bepaald dat het subform gesloten moet worden, omdat de focus op het subform zit krijg ik op dat moment een foutmelding.

Hoe kan ik voorkomen dat de focus op het subform blijft, ik dacht zelf om op het moment dat de focus wordt gelegd op het subform de focus te verplaatsen naar de knop op het hoofd formulier (dan blijft de pull down open staan en dat ziet er wel zo netjes uit) maar krijg dat niet voor elkaar, ik kan wel de focus verleggen binnen het subform maar niet daarbuiten.

Wie kan me hierbij helpen ?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Mark

Bekijk bijlage HM_Menu.rar

Behalve dat ik het een hele lelijke oplossing vind (o.a. door de continu 'bibberende' knop) vraag ik me af wat het nut hier van is...

De bibberende knop is te verhelpen door de randkleur hetzelfde te maken als de achtergrondkleur maar dat is het probleem niet, het nut hiervan is voor mij persoonlijk, ik wil de structuur voor iedere medewerker hetzelfde houden en dmv autorisatie bepalen of iemand toegang heeft tot dat deel of niet, dus een knop zichtbaar of uitgegrijsd wordt bepaald in de autorisatietabel.

Mbt het werkelijk probleem, dat heb ik opgelost door de focus te verplaatsen naar het hoofdform voordat het subform wordt gesloten.

... ik wil de structuur voor iedere medewerker hetzelfde houden en dmv autorisatie bepalen of iemand toegang heeft tot dat deel of niet
Dat kan toch ècht heel veel simpeler dan deze methode.

Hoort misschien niet in dit topic maar ben wel benieuwd hoe je dat zou doen.

Als je op autorisatie gebaseerde formulieren wilt maken, dan zou ik zowiezo met één formulier werken. Een knoppenformulier die andere formulieren met knoppen opent, is mij veel te omslachtig. Verder vind ik het een beetje onzinnig om knoppen op een formulier te laten zien aan een gebruiker die hij nooit, op grond van zijn rechten, zal kunnen gebruiken. Niet nodig = Niet zien. Kortom: zet knoppen alleen op een formulier (i.e. maak zichtbaar) als een gebruiker de juiste rechten heeft. Daar zijn dan weer verschillende technieken voor: sla alle knoppen met hun rechtenniveau op in een tabel, of gebruik een eigenschap als <Tag> (<Extra Info>) om voor elke knop het gebruikersniveau vast te leggen. Als een gebruiker een formulier opent na inloggen, weet je zijn toegangslevel, en op basis daarvan maak je de juiste knoppen zichtbaar met een lus.
Om knoppen naar een ander niveau te verplaatsen, hoef je dan alleen de Tag aan te passen.

Je hebt gelijk dat het onzinnig is om met een knoppenformulier een ander knoppenformulier te laten openen maar ik had dit even als voorbeeld in elkaar gezet.

In eerste instantie had ik de knoppen die op basis van autorisatie niet beschikbaar zijn verborgen, weet ook nog niet of ik het zo laat of niet, het is overigens niet zo omslachtig om met knoppen te bepalen of een formulier geopend mag worden of niet je kunt een knop die naar een bepaald formulier wijst in meerdere formulieren laten voorkomen maw je maakt 1 knop die naar een bepaald formulier oid verwijst en die knop kun je op meerdere formulieren laten voorkomen, als de persoon in de autorisatietabel geen rechten heeft voor dat formulier zal in geen enkel formulier die knop zichtbaar zijn (of uitgegrijsd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan