Folder niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonio59

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Hoi, ik heb onde Windows 7 op de c-schijf een tweede folder genaamd program files. deze is identiek aan de normale folder program files met dien verstande dat ik er niets in kan openen. Ik heb op diverse manieren geprobeerd deze te verwijderen (ook met het aanpassen van rechten e.d).
Als ik de folder verborgen maak, wordt de originele folder verborgen. Wie het nu nog snapt mag me helpen.:confused:

Hoi,
is die ene niet Program Files (x86) en die andere gewoon Program Files?
De x86 folder is voor 32-bits software en de ander voor 64-bits.
Het is overigens niet zo slim om mappen, die door Windows niet voor niets zijn aangemaakt, proberen te verwijderen. Het is niet vreemd dat Windows deze systeemmappen beschermt.
Als je met de Windowsmappen gaat rommelen heb je binnen de korste keren een mank besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
Nee, dat zijn inderdaad 2 verschillende. Nee, deze is er sinds gisteren bijgekomen. Ik was een photoshop plugin aan het installeren toen ik het zag.

Kijk eens bij eigenschappen v.d. map of ze beide dezelfde grootte hebben. Kijk ook op de beveiligingstab hoe de rechten van beide mappen zijn ingesteld. Kijk ook of ze beide de status "bestandsmap" hebben. Nog iets, staan ze in de verkenner onder elkaar?
Welke versie van Win 7 heb je?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat er een hardlink of softlink bestaat naar die Program Files map. Zie hier voor wat uitleg.

Of er hardlinks of softlinks op je systeem staan (kijk natuurlijk vooral naar die Program Files hard- of softlink) kun je nakijken met NtfsLinksView

Ik wil daar niet mee zeggen dat je die hard- of softlink ook verwijderen moet, dus niet (zomaar) verwijderen. Het kan zijn dat die link nodig is om die software van je te draaien (die Photoshop Plugin) of dat je met verwijderen andere (software-/Windows-)schade veroorzaakt. [Zoals je zult zien is het gebruik van hard- en softlinks een ingrijpend verhaal.]

Tijs.

Allemaal bedankt voor het reageren. Ik heb vanavond de boel in de veilige modus opgestart. Kon de folder niet verwijderen. Geprobeerd de naam te wijzigen (in oo) lukte ook niet. Weer normaal opgestart, werkte een hoop programmas niet (o.a omdat de "oo" directory niet gevonden kon worden (waah gefrustreerd). Hierop weer in de veilige modus opgestart en een systeemherstel naar een datum vóór de aanmaakdatum van de folder laten uitvoeren. Duurde even, en ja hoor, de folder bestaat nog steeds, Ga nu de "link" optie proberen.:confused:

Nou moet het niet gekker worden. Er bestaat ook een oo folder met daarin allerlei andere folders die (gedeeltelijk) files bevatten???

Ja is een vreemd verhaal, heb er ook niet zo vlug een verklaring voor. De folders zijn allemaal vlak achter elkaar gemaakt. Dan begin ik langzamerhand meer te denken aan een virus o.i.d.
Het kan iig geen kwaad eens te scannen met Mbam (zie de link in m'n handtekening).

Ik verwijs nog maar even naar mijn vorige posting. Ik ben wel benieuwd wat NtfsLinkView aangeeft m.b.t. Program Files en oo.

Overigens ben ik niet van plan advies te gaan geven over het verwijderen van de soft-/hardlinks (als die inderdaad bestaan m.b.t. Program Files en oo), omdat ik van hieruit niet kan overzien welke gevolgen dat op jouw computer zal hebben.

Tijs.

Momenteel loopt er een virusscan van ESET Smart Security. Als die afgelopen is zal ik Mbam er ook nog even overheen laten gaan.
Er zijn geen hard/soft links gevonden (voor de zekerheid gechecked op de folder documenten welke deze wel laat zien).
Ton.

Er is wel wat mall-ware gevonden en verwijderd. Ik heb vanuit de oo folder alles weer teruggeplaatst naar de originele programs folder. Programatuur werkt. de 2e programs folder heeft een grootte van 0 bytes. De oo folder krijg ik ook niet verwijdert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan