folder redirection / map omleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste mensen,

ik heb het volgende probleem.

Ik heb een server en een aantal cliënts pc's
Elke gebruiker heeft zijn eigen homefolder (z:\) (\\server\%username%$)
Dit werkt prima.

Nu wil ik Mijn documenten koppelen aan de netwerkmap, mapomleiding (folder redirection) dus.

Dit wil niet werken wie kan mij helpen?
Ik heb alles ingesteld via de GPO.

Laatst bewerkt:
Oplossing

Op het 2e tabblad (geavanceerd) van mapomleiding moet het eerste vinkje uitgeschakeld zijn.
(gebruikers exclusieve rechten geven voor mijn documenten).

Nu is het volgende probleem omgetrede:
Nu worden standaard alle mappen van mijn documenten gesyncroniseerd van elke gebruiker die inlog op een PC.
Dit wil ik niet!. Gebruikers moeten direct op de netwerkshare (homefolder werken).

Deze homefolder is ook nog eens toegewezen via een inlog script met schijfletter x:.

Hoe kan ik de synchronisatie uitzetten, deze wordt (lijkt) automatisch aangezet te worden zodra je mapomleiding instelt.

Laatst bewerkt:
Computer configuratie -> Beheersjablonen -> Off-line bestanden ->

Alle off line bestanden bij het aanmelden synchroniseren Disabled
Alle off line bestanden synchroniseren voordat ik mij afmeld Disabled
De voorziening Off line bestanden toestaan of blokkeren Disabled

Succes,

Tijs.

Beste Helpmij'ers

Ik heb de instellingen die Dnties mij gaf overgenomen waarna enkele Pc's nog bleven synchroniseren toen heb ik de volgende regel ook op Disable gezet.

- Een nieuwe afdeling (OU) gemaakt en daar computers onder geplaatst en het bovenstaande toegepast.

Bedankt voor je hulp Dnties

Laatst bewerkt:
Omdat je een aparte share per gebruiker had gemaakt had je bij de aanmaak van die share direct off-line verwerking kunnen uitzetten.
Tabblad Delen -> knop Cache.
In Vista: tabblad Delen -> Geavanceerd delen -> knop Cache.

Natuurlijk had dat ook gewerkt als je submappen van een share had laten maken in de policy o.b.v. de %username% omgevingsvariabele. Dan op de share Caching afzetten.

Voordeel van de group-policy benadering is dat je evt. een aparte OU kunt maken met laptops erin, en dan met een policy voor die OU juist off-line gebruik mogelijk te maken.

Mooi dat het verder opgelost is.

Tijs.

Opmerking:

Dit werkt echter niet onder Vista deze blijft synchroniseren. Dit is waarschijnlijk erg moeilijk op te lossen en daarvoor is Server 2008 uitgebracht.

Opmerking:

Dit werkt echter niet onder Vista deze blijft synchroniseren. Dit is waarschijnlijk erg moeilijk op te lossen en daarvoor is Server 2008 uitgebracht.

Vista in combinatie met W2003 grouppolicies is ellende. Daarom is er ook een stagiair bij ons bedrijf bezig om uit te zoeken wat wél en niet mogelijk is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan