Folder Size

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in de Verkenner in Vista de grootte van mappen weer te geven zoals dat bij bestanden al het geval is?

Zoals in deze screenshot in het rode vak:

ExplorerProb.png

Hallo,

Het onderdeel 'grootte' laat zien hoe groot een bestand is (of meerdere). Een map is geen bestand dus het staat daar gewoon niet...

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Ja, dat snap ik. Maar mijn vraag is of het mogelijk is om toch de grootte van de inhoud van die map weer te geven.

Voor XP en vroegere versies, zijn er plugins / addons te vinden die dat doen, maar voor Vista heb ik dat nog niet kunnen vinden.

Als je de muis op het icoon laat staan dan komt er een tooltip met de foldergrootte

Ron

Weet ik, ik zal even uitleggen waar het eigenlijk om gaat.

Ik kom zo af en toe een map tegen op m'n computer die veel groter is dan ik zou verwachten. Als ik dan in die map kijk wat al die ruimte inneemt, dan zie ik weer een heleboel andere mappen. Nu moet ik dus één voor één al die mappen afgaan, even hoveren met de muis of op eigenschappen klikken om te zien hoe groot deze is.

Makkelijker is het als de grootte gewoon bij de properties staat. Dan kan ik in één oogopslag zien, welke mappen erg groot zijn.

Als het op Vista draait is het zeker wat ja. Ik ga het even proberen en ik zal zo laten weten wat het resultaat is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan